|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Har samma på min -17 F31, skall testa råden i tråden då man känner tydligt att det är ngt "kladd" på listerna nu. | |
| Vart kommer kladdet ifrån undrar jag? Jag har aldrig använt silikon eller annat på lister eller bil. Vax från biltvätt kommer ju på köpet! | |
|
Nåt är så märkligt med detta. ALLA mina 6st BMWs har haft problem med knarrande lister. INGA av mina andra 16st bilar genom åren har haft gnisslande lister. HUR kan det skilja så mycket? Vad är det BMW gör annorlunda? ------- //Lövet |
|
|
Hade knarrande lister på min F31 , Bmw byte ut samtliga lister på garanti då detta var ett känt problem med viss konfiguration , m-sport shadowline samt lounge paket. Efter byte blev bilen helt tyst. |
|
|
"Nåt är så märkligt med detta. ALLA mina 6st BMWs har haft problem med knarrande lister. INGA av mina andra 16st bilar genom åren har haft gnisslande lister. HUR kan det skilja så mycket? Vad är det BMW gör annorlunda?" Min Skoda Superb knarrade nåt erbarmligt från listerna. Lät som ett gammalt trägolv när karossen flexade. Så det är inte bara ett BMW-problem. |
|
| Ny F31 med pipljud från inre dörrsida där man lägger armbågen då man kör, låter som en pipande hundleksak när man trycker lätt, likadant på båda framdörrarna. Var in till BMW, de hade inte hört om detta tidigare, la sannolikt på ngn spray o var tyst några dagar. Skall kontakta dem igen efter semestern! Mvh | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.