|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
-BeeMWe- |
Jag går i tankar att byta bil till en E34 igen. Vill ha något med mycket motor. Hur mycket drar era 535 vise 540 ? Har jag fel om jag säger runt litern i 100 km/h och 1.4 i runt 140km/h? |
|
tjena min 535.a drar ca 0.87 i 100 å 0,95 i 140....mitt snitt blir ca 11 liter/100km å då e det ju både stads,landsväg ock "grisekörning"=) mvh nothing beats cubic inches wirre the fiver!! |
|
| Alltså i 140 är det över litern utan problem. 100, tja 0,93. | |
|
Hej! Lite siffror från min 540. Blandad körning 1,1 En dag på autoban med allt från kryp i köer till 200km/h snittfart 120 förbrukning 1,00 Det lägsta jag har lyckats med svensk lansväg med 50 - 70 - 90 - 110 snittfart 85 förbrukning 0,79 men då körde jag med ägg under gaspedalen. Vid stadskörning och "först är bäst" vid alla rödljus och sportläge på automaten blir det över 2l/mil mvh BLJ |
|
-BeeMWe- |
Ok det låter mycket trevligt. Verkar som man har råd med de motorerna iaf. Billig försäkring var det på 540. 2900 spänn helår halvförsäkring om den står på farsan. |
|
BeeMWe: Ditt tänkta bedrägeri bör du inte basunera ut till oss andra som får ta dina kostnader! Du verkar inte ha råd med en 535/540 eftersom du inte har råd med försäkringen! Mvh, Steaman |
|
|
Era siffror gällande förbrukningen på 535 verkar lite väl optimistiska. Min förra 735 har samma motor,och visst är den lite tyngre men inte så mycket, men mindre än 1,25 liter var inte och tänka på någonsin blandad körning. Detta med det berömda ägget under foten. Lite mer normal körning, drygt 1,4 liter per mil direkt. I stan c:a 1,7. Dock gick den billigt på landsväg, knappt litern. Jag hade lätt köpt 540, mycket mordernare motor med mer klipp. |
|
BobaFett |
Jag drar ungefär 1.3 liter... Snittad på en hel tank. Beror ju väldigt mycket på hur tung högerfot man har... Svårt att hålla igen på en sån bil! |
|
För mig verkar det som att 540 trots större motor drar mindre än 3,5 liters 6:an. Har större förbrukning i 635 än i 540. Har inte lyckats få 635 under 1,15 och då med ganska mycket landsvägskörning. mvh BLJ |
|
Deliq |
Det är endast vid väldigt mycket stadskörning som jag fått en snittförbrukning över 1,2 liter/mil, med 540'n. Normal blandad körning ca 1,05 liter/mil Endast landsväg ca 0,95 liter/mil och då har jag ändå svårt att hålla hastighetsgränserna. Ligger allt som oftast farligt nära körkortsgränsen. Usch och fy på mig, men det är ju så svårt att hålla igen :) ASWD i ett nötskal ;-) M V H // Deliq ______________________________ Nu med bilder: Länk Länk *** Var glad så länge du lever - sen är det försent *** |
|
Jag ligger på 1,2-1,3 i snitt. Botten notering är 0,78 på 23 mil. Läs mer om bilen här. Länk Mvh. Micke Olsson |
|
|
Steaman: Beemwe Är nog inte så gammal och det är klart att han inte har råd att betala försäkring om han är under 25 år. Vem f.n har råd betala 20-25tkr om året för helårs´försäkring?? Lycka till med köpet av din nya e 34! Titta gätna även på 530 med den lilla v8! MvH Bmw 4-ever |
|
| steaman bedrägeri för att man låter bilen stå på sin far låter bara för skrattretande :-) det är självklart att man skall göra så...smäller man så smäller man och vi andra blir lika lidande vad som än händer och vem bilen står på, så glöm att andra lider bara för att man låter bilen stå på någon annan, ok den som bilen står på får väl lida men det lär ju den personen vara införstådd med. | |
|
Angående bränsleförbrukning så har jag lite statistik som baseras på uppgifter från oss förare. Länk Angående försäkringskostnader. Har man verkligen rätt bil om man inte ens kan betala försäkringen? Känns som det blir vanligare och vanligare att folk köper bilar som dom sen inte har råd att hålla. Även här håller jag tillgodo med lite statistik Länk www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
|
Det roliga är att skall man skriva bilen ärligt på den som brukar och äger den så innebär detta att ingen ungdom överhuvudtaget kan äga någon BMW och den utveckligen är väl en aning fel..då skulle BMW få en redig gubbstämpel då bara dem har råd att äga dem. Man får ju pynta 5000-10000kr/helåret oavsett vad det gäller för BMW om man vill äga en hyggligt ny som är helförsäkrad om man bor i en större stad...rent löjligt..varför det igentligen..??hur mycket värda är tex en 318 från mitten av 90talet??? och hur hårt körs de i genomsnitt??? det löjligaste är tex en gammal E21a som kostar mer att försäkra än vad bilen är värd..vorde det inte enklare för försäkringsbolaget att bara lösa ut bilen för några tusenlappar vid en olycka....en bruksrostig E21 ligger ju i samma kostnadsklass som en 240 i samma ålder så varför trilskas bolagen med att ha chockpremier på gamla holkar??? är det månne de kungliga svenska avundsjukan (KSA)som även härjar bland försökringsbolagen??? |
|
|
Naiviteten sprudlar ibland oss. Bolagen är vinstdrivande företag. Så som alla andra företag så måste man se till lönsamheten, om de har höga kostnader på BMW så höjs premien på BMW. De måste ha in mycket mer på premierna än de bataler ut. Eftersom BMW har blivit mycket populär i yngre kretsar i förorterna. (nej inga fördomar-fakta)Så har tyvärr försäkrings bedrägerierna OCH olyckor inbrott ökat. Under 25 år är överrepresenterat i skadestatistiken. Nu vet ni varför de höjer eller har olika priser. välstämd tretummare med F1 ambitioner |
|
|
Hade en 535 förut, den drog ca 1.17 liter/mil blandad körning mätt under ett års tid. Min 540 drar 1.20 på sommaren och 1.25 på vintern. /P |
|
| okokok... fy va LITE era bilar drar asså... min 535ia (automatare =/ ) drar typ 1,2 när man kör i 70... men om man kör i stan så e den på 2-3liter milen hela tiden =) (140km/h=1,5l/mil för mej iaf) | |
peligroz |
Om man lyckas med att dra under 1 liter milen eller där omkring med en 535 eller 540, då kan man lika gärna köra en 518. Satsa på en 316 eller en cykel om ni vill snåla med bränslet........ Jag drar lätt 2liter milen med min 535, blandad körning. |
|
OxieJP, drar din bil så mycket är något fel... Min automatare drar mellan 1,1-1,4 beroende på körning, men då används motorvärmare och lätt fot tills bilen är varm. Sen går det undan rätt bra. Intressant är att bilen drar mindre i 160 än i 120. Beror kanske på att max vrid ligger rätt högt. Peligroz, hur ser din körning ut om din drar 2liter blandad körning (förutsatt bilen är frisk och välservad)? Nyfiken eftersom jag definitivt inte slökör... Mvh Rasmus |
|
Deliq |
> peligroz Jag ser det inte som en nackdel att min 540 är både snabb och (relativt) snål. Det är inte så att jag strävar efter att snikköra, jag ser det som en positiv bieffekt. Varför ska jag då enligt dig byta till en 518 el. 316 ?? För övrigt verkar din och OxieJP's förbrukning onormalt hög, så mycket drar ju inte ens min polares Cheva-van med 5,7liters V8 och automat vid blandad körning. M V H // Deliq ______________________________ Nu med bilder: Länk Länk *** Var glad så länge du lever - sen är det försent *** |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.