|
|
|
|---|---|
matador |
Min 320i 6an startar bra och går alldeles utmärkt när man kör iväg, men när varvräknaren når 3000varv händer inte mycket.Om man håller gasen nedtryckt så kan man komma upp i 4500varv men motorn har inget bett.Är det någon som kann hjälpa mig. har bytt luftfilter men vad ska man ta itu men mer. AAAAHHHHH BMW POWER |
|
Går den som sämst när det regnat/regnar eller annars är fuktit?Isf kan d vara fuktläckor på t.ex. tändkablarna?? Prova ha igång motorn å spruta vatten på tändkablarna med mera å se om den börjar gå någå sämre??? Annars kan d vara tändfördelaren?? Bemari Bilen före bruden..!!! |
|
matador |
Den går likadant hela tiden vått som torrt.Har kollat bensinpumpen men den är okey.Den går också illa på tomgång när den är kall,pendlar mellan 200 till 1200 på varvmätaren o stannar. AAAAHHHHH BMW POWER |
|
Igensatt bränslefilter? Mvh |
|
|
Går den rent över 3000varv? Hade liknande symptom på min 318 -89 men det lät som den började bluddra(som min gammla moppe)och den förlorade all kraft. Visade sig att kammaxeln var slut så det var bara att byta. mvh Larsa |
|
matador |
Bränslefiltret var sitter det då under bilen eller!!!!! Kamaxeln är bytt 3000mil sedan så jag tror inte att det är orsaken.Idag baktände den också vid kallstarten o dog flera gånger. AAAAHHHHH BMW POWER |
|
Bränslefiltret sitter bak vid tanken på vänster sida. Det är lätt att byta. Glöm bara inte att det är tryck på systemet. Kör bilen på tomgång och ryck sen ut säkringen till bränslepumpen, sen så är saken biff!! RWD? Ja tack! |
|
|
Eftersom jag har en viss förkärlek till fräscha tändstift...kolla att de är fräscha och av rätt sort annars kan de ge sådana symptom som du har. Mvh |
|
rsarits |
Det sitter en elektrisk ventil som ställer om tändningen=släpper på vacuum till fördelaren, detta skall inträffa vid 3-4000 varv, åtminstone på L-jetronic, följ slangen (-arna) från fördelaren om det finns några. På 518 E28 -87 så sitter ventilen på torpedväggen i mitten. Om det inte finns någon ventil så är det nog ändå tändförställningen på höga varv som spökar, jag är osäker på hur det ser ut på Motronic insprutet, men tändning måste ändras vid höga varv oavsett bränslesystem. Lycka till! Micke |
matador |
En av slangarna gick till insugningsröret.den andra till en vakumklocka som sitter vid gasen.När jag pluggade den slangen så gick bilen perfekt på tomgång men tomgången är för hög.Den är lika trög över 3000varv dock.Är det vakumklockan som ställer om Tändningen eller vad,har ingen elektrisk ventil bara denna vakumklocka. AAAAHHHHH BMW POWER |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.