|
|
|
|---|---|
|
Jag har chippat I princip alla mina dieslar (ofta från att dom varit helt nya) kör ganska många tusen mil om året och det har funkat bra. Nu är det dags för min nya 530D GT XDRIVE 2016 att få lite mer pulver. Den här gången blir det celtic tunings mjukvara som Göran på GDM Performance (har använt honom innan) säljer. Den ger 333hk mot 258hk original. Någon som testat den eller ngn annan mjukvara till den här motorn? | |
|
Jag har PPK kit från BMW Otrolig skillnad mot original. Så att det bara lämnar 286hk och 600Nm tror jag inte riktigt på. Samtidigt behålls alla garantier och försäkringar samt uppgraderade bromsar vilket dock gör kittet lite dyrt B-) |
|
|
Ok. Har du nån länk till ppk? Vad kostar det? Går det inte att köpa utan bromsar? Tycker mina bromsar ser rätt maffiga ut. Vet inte om m-sport har större bromsar som standard ? |
|
|
Fick precis offert på PPK, 16' med ny laddluftkylare. Bromsarna räcker väl till på 530D. Tror det tillkommer lite om du inte har sportväxellådan efter det jag förstod på BMW. Crille |
|
|
Jag optimerade min 530d GT Xdrive hos Göran på GDM. (Har den gamla motorn på 245 hk.) Jag saknade lite mer knuff i högre hastigheter och optimeringen löste det problemet. Är nöjd med optimeringen och bilen känns betydligt kraftfullare. |
|
| Hur har dieselförbrukningen påverkats av trimningen på era 30d? | |
|
Jag har inte märkt nån större skillnad, om det är någon så drar den nog lite mindre. Hade bilen bara ett par veckor innan trimmningen, så inte mycket att jämföra med. |
|
|
@Crille-Boy Ok, 16tusen för ny mjukvara och en ny intercooler. Monterat och klart eller? Går det inte att köpa bara mjukvaruuppgradering hos bmw? Känns ju inte som att det behövs en större intercooler för att få ut 286HK när Celtic tunings mjukvara ger 333hk med originalintercooler. Hade det kostat typ 10K hos bmw skulle jag kunna tänka mig att köpa där ist bara för garantiernas skull. |
|
|
@Mapa66 Vart köpte du din GT? Jag hade en 12:a innan. |
|
| BTW. Hur vet man om man har sprotväxellåda eller inte ? Jag har den som ingår i M-Sportpkt med paddlar på ratten. | |
|
@axelgt Förenade bil i Malmö, för ca två månader sen. (UDU xxx) |
|
|
@Mapa66 Ok, då var det inte min... |
|
|
@axelgt, det var med arbete. Och alla garantier finns kvar. Så 16' för rubbet. Sportväxellådan har ett annat utseende på spaken, lite mer "trubbig" än den vanliga spaken. Crille |
|
|
Till GT finns bara en sorts spak och ingen särskild "sportlåda". Dessutom verkar inte PPK vara tillgängligt för GT. Oklart varför. /M Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.