|
|
|
|---|---|
|
Ni som köpt en ny fabriksny kan ni kommentera eran spec Själv har min pappa beställt denna Länk. Med leverans v28 | |
|
Det enklare Dakotalädret i BMW är mer som galon. Välj nappaläder. Taklucka sänker vridstyvheten (inget problem på G31, den är mkt vridstyv). Som körmaskin ansågs chassiet i vanliga 530d F1x vara bättre än 530d xDrive F1x. DAB? Elektriskt infällbara sidobackspeglar? |
|
|
Jag har haft Dakotalädret i mer än sex år. Jämfört med tidigare bilar jag haft med läder så är det ljusår mycket bättre och härligare känsla i. Volvoskinnet vara bara sämst och alla tre Volvos jag ägt sprack lädret upp. Så någon likhet med galon eller någon association till enklare läder vet jag inte var DI får ifrån. Nappa är nog mer känsligt och "ömtåligt", upplever att Dakota är betydligt mer stryktåligt. |
|
Verdi |
Dakota är inte alls som galon. Det är däremot väldigt "grovt" och känns robust och slitstarkt men det saknar den där mjuka lyxiga känslan som en del vill åt. |
|
Dakota är helt ok som basläder, det är absolut inte som galon, men vill du ha ett läder som är mjukare, följsammare och ger en mer lyxig känsla så är det Nappa Exklusivläder som du skall ha. Kostar en del extra, men skillnaden är märkbar. Och det är inte svårare att hålla rent. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.