|
|
|
|---|---|
|
Funderar på en F11 och hittade den här. Shadowline och svart skinn vill jag ha. Den här har ju även navi och lite annat lulllull. Vad tror ni om miltalet ? Enligt vinkoden är den utrustad med rökarpaket så jag hoppas att ägaren inte har rökt i bilen i 16000 mil. Länk | |
| Välj INTE manuell! | |
|
Ok varför inte ? Dålig växellåda , svårsåld ? Gärna mer feedback på denna bil Mvh Micke |
|
|
Finns några trådar här på AP ang de manuella lådorna på både F3x/F1x. Verkar inte vara att rekommendera då de havererar. Rökarpaket betyder att du har 12v uttag i bilen. // Jonas |
|
|
Nu har jag läst på om de manuella lådorna på forumet. Känns spontant inte som ett jättevanligt fel ändå. Får väl provköra och känna att den funkar felfritt. Kanske bra att den har gått långt utan problem med lådan. Eller så är lådan bytt ! . Får kolla upp det oxå. Betydligt dyrare att byta en automatlåda om man skulle råka ut för ett växellådsras iallafall. |
|
|
JcN: jag har inte rökarpaket, men har 12v uttag, 4st bara info |
|
|
Ja det verkar vara ett väldigt bra underlag att 2-3 personer på Forumet har problem med manuell låda och därför skall man generellt undvika dessa (host). Hur vet man att inte automaterna har fler haverier än de manuella - de kanske inte finns på Forumet? Vad jag vet finns det väl ingen statistik ifrån försäkringsbolag eller liknande att automaten är mindre problemfri än den manuella - kan vara precis tvärtom. Och som oge skriver - en manuell låda är betydligt billigare att fixa än en automatare. BMW har tillverkat miljontals manuella lådor historiskt och de har ingen överrepresentation med haverier - snarare tvärtom. |
|
|
Precis MUC, 1 manuell X3, 1 manuell X1, 2 manuell F3x och nu manuell F10 Aldrig haft problem😀😀😀😀 |
|
|
Jag har en som gått lika mycket, aldrig några problem! Varken med manuella lådan eller något annat! Bästa bil jag har haft i varje fall! Ser inte något problem att växla själv, gillar det, fast jag kört tradare i 35år! Är ju bara57år sånär jag blir gammal kanske jag köper en senilvänlig bil(automat)!! Haha!! Klabbarparn |
|
| Jag tror att rökarpaket innebär att det sitter riktiga glödtändare i cigarettändaruttagen istf tomma plastpluggar. Kostade väl 500kr eller 700kr. | |
|
Vad tycker ni om priset då ? Tycker själv att priserna inte sjunkit nämnnvärt även fast nya 5:serien finns att tillgå |
|
|
Ganska dyr tycker jag, bör kunna prutas ner rejält. Nya modellen bör inte påverka priset på en så pass gammal bil däremot så har BMW sålt ut F11:an till väldigt rabatterade priser senaste åren vilket har tryckt ner priserna rejält på äldre F11. Det finns en hel del till salu på Blocket som är väsentligt billigare än den du kollar på, speciellt om du kan tänka dig köp från privatperson. |
|
| Tycker tvärtom att utbudet av F11.or med lite utrustning (Shadowline,sport/komfortstolar i svart dakotaskinn är ett krav) Vill man ha sen ha navi ,backkamera ,adaptiv farthållare, headup display, körfältsassistent osv då är utbudet starkt begränsat och mycket dyrare | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.