|
|
|
|---|---|
|
Hej! Funderar på att byta ut på min Bmw e46 original stereon till original navi stora skärmen behöver man tänka på något eller är det bara plug in? | |
|
Navigatorn består av två delar, själva huvudenheten i bagaget och "skärmen" i stereon i mittkonsollen. Har bilen förberedelse för navigator (kunde beställas med den specen som ny)? Om inte har du ingen kabelhärva och rack för själva navigatorenheten i bagagaget... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Tveksamt att bilen är förberedd för "navi". Förutom själva "skärmdelen" så behöver du huvudenheten (videomodul & "GPS-dator" i en modul) som Johan B nämner, men du behöver även GPS-mottagaren o dess antenn... Det är ingen omöjlig operation, men jag skulle inte ge mig på det om bilen inte är förberedd, vilket den förmodligen inte är. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bättre att köpa en modellanpassad enhet som innehåller allt man behöver. för ca 4000 kr. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Skulle göra som Hasso föreslår eller om det är själva navigationsfunktionen du är ute efter - köp en lös navigator för en tusenlapp. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hej! Tack för snabba svar då hoppar jag över att montera detta :) |
|
| Det Hasso tänker på (tror jag!) är något som han själv tidigare kallat för "Huliganen" (?) :D. Det är alltså en inbyggd GPS/Stereo med ett utseende som påminner starkt om OEM navin. Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.