AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
990

Eftermontera navi Bmw e46

Hej!
Funderar på att byta ut på min Bmw e46 original stereon till original navi stora skärmen behöver man tänka på något eller är det bara plug in?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Navigatorn består av två delar, själva huvudenheten i bagaget och "skärmen" i stereon i mittkonsollen.

Har bilen förberedelse för navigator (kunde beställas med den specen som ny)?

Om inte har du ingen kabelhärva och rack för själva navigatorenheten i bagagaget...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Tveksamt att bilen är förberedd för "navi". Förutom själva "skärmdelen" så behöver du huvudenheten (videomodul & "GPS-dator" i en modul) som Johan B nämner, men du behöver även GPS-mottagaren o dess antenn... Det är ingen omöjlig operation, men jag skulle inte ge mig på det om bilen inte är förberedd, vilket den förmodligen inte är.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Bättre att köpa en modellanpassad enhet som innehåller allt man behöver. för ca 4000 kr.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Skulle göra som Hasso föreslår eller om det är själva navigationsfunktionen du är ute efter - köp en lös navigator för en tusenlapp.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Hej!
Tack för snabba svar då hoppar jag över att montera detta :)
Det Hasso tänker på (tror jag!) är något som han själv tidigare kallat för "Huliganen" (?) :D. Det är alltså en inbyggd GPS/Stereo med ett utseende som påminner starkt om OEM navin. Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.