AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.594

Batteri problem F10 F11

ni
12
nick194
520xd sedan -14
Vet att det här har varit uppe tidigare men jag frågar iallafall
Har en 520Xd -14 uttagen sept -13
Bilen startade inte i morse, fick meddelande "ökad batteriurladdning vid stillastående"
+15 ute och jag kör 3mil tor till jobbet varje dag och på helgerna blir det nästan alltid en sväng på 10-15 mil tor
Har även en laddare kopplad till motorvärmaren så batteriet laddas varje dag på vintern
Kollade med bmw och dom tyckte att jag skulle ladda med en ctek och sen återkomma om felet var kvar
Har nu lite bråttom för att vi ska dra iväg på husvagnsemester.
Ska jag chansa och köpa ett nytt batteri?
Har 8mil till närmaste Bmw verkstad.
RY
155
RYN
545e -21
Jag råkade ut för samma larm några gånger dock gick det inte så långt att bilen startvägrade. I mitt fall berodde det på att comfort access systemet höll bilen vaken. Efter att handtaget på förardörren byttes ut har larmet inte återkommit.
ni
12
nick194
520xd sedan -14
Har inte comfort access
js
1.930
jsn
i5 m60 -24
Använd laddaren när du kan på resan. Titta vidare på problemet när du sedan kommer hem.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Ladda batteriet fullt med en extern bra laddare.
Åk därefter till en verkstad som har en batterianalysator (bör de flesta större seriösa verkstäder och batteriåterförsäljare ha) och låt dem köra ett testprogram på batteriet - då får du en diagnos på hur batteriet mår.
Utifrån det utfallet får du avgöra om du ska köpa ett nytt batteri eller om felet finns någon annanstans.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.