|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Har du mjukare bak så kränger bilen!!! Oberoende om däcken är bredare. Plus att du alltid skall ha de bredaste fälgarna/däcken bak. Om de nu inte är mjuka... Logiskt enl Einstein. |
|
|
Nu har ja varit och shiftat däcken till de dubbfria vinterdäcken ja hade på min förra bil och jag upplever inte att det blivit bättre. Visst kan jag köra 140 om ja "håller i ratten" men den kränger, 150 då kan ja inte ha nån mötande trafik för ja måste va beredd att få låna bit av mötande vägbana. Ja har inga problem med krängning alls vid inbromsning. Testa också att köra om en bil i ca 130-140 å sen tvärt svänga in på mitt körfält igen, då kastar bilen riktigt sen när jag som rätar upp bilen så kastar den igen åt nästa håll. Kan ju iof vara bidragande med vinterdäcken, de vet ja ej. (Svårt att förklara överlag) Som grädde på moset så hör jag ett dovt vinande ljud när jag lätt trycker på gasen och automatlådan börjar dra (har alltid kört med musik förut så ja har inte tänkt på det). Nåväl får hoppas verkstan ser något i morgonbitti. |
|
| Jaha vad tokigt, men bra att du testade. Då hittar väl förhoppningsvis verkstaden felet, kanske slitna bussningar nånstans? Kränger den något vid växling? | |
| Det kränger inget vid växling, nu ha ja inte idas testat växla själv i högre hastighet då ja tyck biln känns osäker som de är. Men kan inte säga jag märkt nåt vid växling i driveläget eller sportläget. | |
|
Japp inge fel i bussningar osv utan mekanikern tippar på däcken enligt argument ni nämner. 8X19 fram med 225/35/19 "punkfria" och 9X19 bak med 255/35/19 Så ja hoppas att framdäcken kommer idag å att de inte e punkfria (de tänkte ja aldrig på när dom skull beställa) Sen e de väl å beställa nya bakdäck 255/30 då å av samma märke så ska väl allt vara i ordning samt ställa lufttryck enligt konstens regler så ska ja väl inte behöv laborera nått mer i däckväg. |
|
|
Ändå märkligt att du inte upplevde nån skillnad med vinterhjulen då..Vad var det för fabrikat/storlek? Tror även att bakdäcken som tidigare nämnts borde va 255/30, 255/35 är ju betydligt högre, speciellt jämfört med framdäcken. |
|
|
225/45 17 . Rättelse efter ja vare på verkstan så for ja hem sen dit igen så dom fick lägga tillbaka till fälgarna (iom ja inte få domkraft under bilen själv) som kom med bilen, så märkte ja att de gick betydligt sämre att köra den sträckan med fälgarna. Med vinter fälgarna körde jag 140 å känner de kastar, med 19 tummarna ides ja inte köra mer än 120 då de kändes hopplöst. Ja å däcken hade inte kommit så ja la en ny best på 225/35 och 255/30 samma tillverkare och ej punksäkra. Så på tis/ons bör ja kunna testa Mekanikern testkörde bilen men han upplevde inte det jag beskriver, nu vet ja ju inte exakt hur fort han körde å de va bara en kort sväng. Men han sa att ja ska testa med nya däck innan dom kan felsöka nå annat. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.