AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.182

Ny ägare av E61

38
158
38Larsson
523i -10
318i -02
Har köpt mig en e61 -10. Är lite småsaker som ska fixas.

För det första är det det vanliga problemet med bakrutan i bagageluckan som inte går att öppna samt att radion saknar mottagning. brukar det räcka med att fixa kablarna som det ev är avbrott i eller är det vanligt att själva antennförstärkarn eller vad det nu är som sitter i bagageluckan är trasig?

Upptäckte även att det vanliga felet med rost kring bakrutan börjar komma. Inte rostfärgat än men bubblor. Antagligen därför jag missade det när jag kollade på bilen:/
Har läst om folk som fått detta åtgärdat på garantin och att garantin skulle gälla i 12 år. Ni som har det hur gick ni tillväga och har jag som andrahandsägare samma garantier?

Spolarvätskan indikerar att den är tom. Troligtvis bara givaren som är sönder och jag som trodde att säljaren bara hade varit lat/snål och inte fyllt på. Har inte kollat så noga ännu men är den lätt att komma åt?

Bilen har stått parkerad ute idag och det har regnat. Fick uppfattningen av att vatten la sig i gummilisterna till dörrarna och rann ut först när jag öppnade dörren. Ska det vara så? Har googlat men inte hittat någon med något liknande problem.
Visa användare
90
simmaren_1
E70 3.0 SD -09
E61 520d Touring -06
E39 M5 -00
Angående rosten fick jag min baklucka åtgärdat med goodwill, lämnade en 520d och fick tillbaka en 530d... blev gjort hösten -15 och bilen är en -06.

Har fortfarande inte åtgärdat modellbeteckningen men jag fick med en ny.
Jo regn rinner in när man öppnar även på min, garanti borde väl följa bilen om alla servicar gjorts enligt plan?
16.548
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Den ska gälla så länge man servat efter tillverkarens specifikationer - behöver inte vara aukt.

Däremot brukar BMW komma runt problemet genom att vägra garanti (eftersom rostskyddsgarantin villkorsmässigt är oerhört svag) och ersätta efter Goodwill istället. Den får man ställa vilka krav som helst för. Nästan alla rostärenden brukar hamna under den ersättningen eftersom garantin bara ersätter rost som kommer inifrån.

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.