|
|
|
|---|---|
|
På gång att förnya touring från E46 till E91 och funderar på om man måste köpa nya lastbågar eller inte? E91an är en 2010 årsmodell (tllverkad 2009) så den har "högra rails" med luft mellan bilen och rail-fyrkantsröret (dvs inte de senare låga integrerade railsen som väl kom sent 2010). Har dels ett par BMW orginal lastbågar till E46 som jag gissar inte funkar. Är rören lika formade och sitter de lika brett? Sen har jag ett par Thule som jag tror skulle funka - de ser ut att rekommendera samma kit för E46 som för E91 med takreling. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 | |
|
Svarar själv på min ena fråga: Thules fot 757 som jag har, ska enligt Thules egna support passa både ¤6 och E91 med höga rails (dvs inte integrerade rails osm kom sent 2010 på E91). kan även förtydlga med att det är OK enligt Thule att man ser en glipa i inre nedankant mellan gummit som klämmer och nederkant av railen om man tittar bakifrån på bilen. Kvarstår är frågan om BMW's orginal lastbågar för E46 touring med rails även passar på E91 med rails? /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
E91:an kräver bredare/längre rails än E46:an. Jag behövde köpa nya när jag bytte från E46 T -01 till E91 -10. Fästena/fötterna passade bägge bilarna. Du får gärna lägga upp en bild så blir det lättare att svara på dig fråga. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.