AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
973

Problem bagagelucka E46 Touring

Visa användare
342
AndreasN.
330DA Touring M-sport -04
320i Touring -89
Hej på er alla bimmer-freaks

Jag har lite problem med bagageluckan på min Touring, står bilen olåst med nyckel i tändningslåset eller att den bara är olåst med nyckeln ur tändningslåset så vill glasluckan/shoppingluckan "ploppa upp", alltså microbrytaren står och slår till då och då, och är det riktigt illa så ploppar den upp direkt då man trycker igen den..som att man kunde tro att det suttit en fjäder där, men låser jag bilen så är det inga problem..inbillar mig att nåt ang detta problem också orsakar att bilens batteri drar ur på 2-4 dagar vilket är mindre kuligt :-(

Jag har bytte både handtagslisten där microbrytaren för öppning utav stora luckan samt skyltbelysning sitter då kontakterna såg lite väl korriderade ut samt bytt ut microbrytaren i glasluckan men det blev trots detta ingen bättring..så jag misstänker nu kablaget uppe vid gångjärnet på luckan.

Har hört talas om att det skall finnas färdiga "repsatser" med mjuka följsamma kablar med silikonhölje, finns det någon som har tips om vart man kan hitta en sådan...gärna en svensk sida då min tyska är i det närmsta obefintlig :-P

Mvh
84
235
84jr0
523iA Touring M-sport -11
Vad händer om du pillar på kablaget till bakluckan? Funkar allt där bak förutom luckan? Testa att vända torkarbladsarmen till andra sidan, för det funkar på min e91 konstigt nog. Försöker komma på varför men så är det.
Visa användare
342
AndreasN.
330DA Touring M-sport -04
320i Touring -89
Har inte vart där och pillat nåt, allt utom microbrytaren till glasluckan fungerar, den började med dessa dumheter några månader efter att jag fått glasluckan utbytt (helt ny)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.