|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder, kan man koda en helt ny nyckel själv eller måste det ske hos BMW? Gäller F20 Lci. Mvh | |
|
Svarar själv! Kostar ca 800 att få gjort hos BMW, då kodar de om båda nycklarna och om man tappat bort någon så är den därmed avkodad. Mvh |
|
| Man måste nog ha en kod. Du kan inte göra det själv | |
| Den kommer fö kodad till bilen från Tyskland. Själva initieringen görs i bilen vilket ska vara tämligen enkelt! Mvh | |
| Det går visst utan BMW. tag tappade nyckeln under semester i Tyska Görlitz två år sedan. Som tur var när jag var på väg till BMW i en taxi så pratade jag med taxikillen som tipsade mig om en låssmed och som fixade en ny nyckel för 25 Euro. Han även avlägsnade den borttappade nyckeln från bilens minne. | |
|
Re: Z3c 4 ever! Haha..tror knappast en låssmed fixar en modern BMW nyckel som är full med elektronik! Jag har inget tändningslås endast en startknapp och alltid nyckeln i fickan! Till din verkade det dock fungera men du har sannolikt Inte lika nyckel som jag! Mvh |
|
| Passo222? Varför skulle en låssmed inte kunna det? Keyless har funnits rätt länge och är knappast en nyhet för varken låssmeder eller andra som av någon anledning skulle vilja göra nya nycklar. | |
|
Vet inte om min GDS kan coda in en blank har inte testat,det jag testat är att ta bort nycklar från listan och det funkar.På tex min E39 finns det 10st nycklar och jag kan gå in och se hur/när nycklarna brukats samt låsa en specifik nyckel. Ska kolla det lite närmare då lilla plastnyckeln saknas på E38 och den tänkte jag coda bort.Fast jag ger ägaren en chans till först. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Re: Lus Av den enkla anledningen att BMW inte släpper ut koderna (sannolikt). Det vore ju för jävligt om de släppte dem hur som helst, då får ju buset snart tag på dem! Och, Ja, jag ser även låssmeder som ¨hur som helst¨! Min personliga åsikt! Mvh |
|
| Man har koder för annars kan ju vem som helst sno bilen. Man lämnar inte ut koderna. | |
| Det var det mest naiva jag läst idag :) | |
| Jag jobbar med mjukvara på Volvo cars. Man kan inte ens ladda mjukvara utan att ha en kod. | |
|
Det går att mecka en hel del med detta,sorry för blurriga bilder. Länk Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
| På e9x går det att både spärra och tillåta nyckar med Autocom. | |
| Passo222: så dubpådtår att jag ljuger? | |
|
Någon som vet om det går att koda in nycklar sjäv mha någon mjukvara och bilen? Det "diamantnyckel" jag tänker på. Centrallåset funkar fint (det är ju bara några knapptryck i rätt ordning) men hur koda in så startspärren öppnar upp bilens elektronik. Har fräst nyckeln och i läge 2 tänds ljus och radio startar osv men går inte att starta motorn, om jag inte precis före sätter i en gammal orginalnyckel som "låser upp" startspärren. Min lokala låssmed kunde inte kopiera min nyckel med sin utrustning (nyckelläsare inne i butiken, liknar lite den som BMW läser servicebehov med) utan hänvisade till BMW. Han gör några andra bilmärken men klarar inte BMW. /Patrik, (325i cabrio -94 såld), 325i touring -02, 330dA Xdrive touring -10, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.