|
|
|
|---|---|
|
Hej, Vad tror ni - vågar man ge sig på att köpa en bil med 18 000+ mil på mätaren? Det kanske är så att skriker man så hörs man men jag blir lite avskräckt av alla problem man läser om här :) Bromsar som kostar 20 000kr eller mer etc, elektronik som fallerar - är det så illa att äga en 7-serie? | |
|
Du får gärna skriva vilken modell det är så kommer du få mer relevanta svar. Olika modeller har ju olika problem så att säga. Men generellt sett så är det väl så att ju mer motor, V8 och V12 främst och ju mer teknik och utrustning bilen har ju dyrare blir underhållet om och när det går sönder. Om objektet du kikar på har luftfjädring så år ju dessa så klart dyrare än standard fjädring. Bromsar kan vara dyra då dom är stora allt som oftast då sjuor är tyngre än sina samtida mindre syskon men ofta är det nog samma grejer med så det är svårt att säga rakt av. Min egen sjua har gått +19k mil och jag har fått byta alla spridare, inte den roligaste verkstadsräkningen men nu hoppas jag att bilen ska gå lika långt igen, Kanske kommer det att ta en väldans tid då jag inte kör mer än 1000 mil om året med den. Sen finns det en massa annat jag gjort men mina erfarenheter kanske inte är relevanta om du själv vill veta vad som hör till en e38 eller en e65. Niklas Fransosen |
|
| Milen är inte så farliga om bilen är välskött och har fått den service och underhåll som den ska ha. Hellre än välskött 18.000 milare med ärliga mil än en mindre väl omhändertagen 12.000 milare med diffus historik. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.