|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Jag har problem med vibrationer vid inbromsning från 120+ på min e60 530i - 07 Har bytat dragstag och bromsskivor två gånger fram och en gång bak och vibrationer kvarstår. Har bytt däck och fälgar utan någon skillnad, bilen har gått nu 11000 mil och har haft detta problemet sedan förra sommaren. Den känns fortfarande vindkänslig och spårkänslig över 140. Svänger man lite till höger (aktivstyrning) så små vibrerar smått i ratten i lägre farter. När jag lyfter upp bilen så snurrar framhjulen med samma motstånd som bakhjulen (trögt) Har gämnfört detta med min kusins 523i - 08 och hans snurrade mycket lättare änn mina. Har även noterat att jag har en aktiv felkod DSC 5ED2. Mvh samir | |
| Be en verkstad ta upp den på lyft och kolla länkarmar och dylikt? | |
| Har kollat med flera vänner so jobbar med bilar, vi har bytt främre länkarmar trota dom så ok ut. allt annat ser bra ut. Nu har jag beställt nya hjullager då endast dom är inte bytade. | |
|
Hej, har liknande problem, löste du problemet? |
|
| Jag la ner mkt pengar på problemet där jag bytte hjullager två gånger, länkarmar och två sett bromsskivor. Till slut hittad jag glapp i fjäderbenslagren fram. Flera mekaniker påstod att det ska finnas glapp i dom men det stämmer inte!! När jag bytte ut dom mot nya så glappade dom inte mer överhuvudtaget. Efter att ha bytt ut dom blev bilen stabilare och vibrator upphörde. Du kan testa dom genom rycka i hjulet efter att ha kört bilen och den står på marken med rak i ratten. På samma sätt som du testar hjullager ryck ordentligt i överkanten av hjulet (kl12) eller på lyften men då måste du lyfta båda hjulen och köra kl6 och kl12. Glappet kommer höras nere som hjullagret glappar men det lurar en utan det glappar uppifrån. Skulle du behöva hjullager så har jag två nya från FAG för billig prengeng. Har kört med max 200km och köpte andra då jag trodde det var felet men det var det inte. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.