|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har en e61 med automatisk baklucka. Problemet är att knappen för att stänga bakluckan har slutat fungera(den som sitter på bakluckan) alla andra funktioner fungerar. Dvs, att öppa luckan med handtaget, öppna och stänga bakluckan med nyckel samt att öppna Backluckan med knappen i vid förarplatsen. Jag har testat att byta själva knappen utan resultat... någon annan som varit med om liknande eller har tips påhur jag kan felsöka vidare? Med vänlig hälsning, Andreas | |
| Om du bytt ut knappen utan resultat skulle jag gissa på de ökända kabelhärvorna... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Dock rätt ovanligt med kabelhaveri på automatluckor då de inte går lika högt som manuella har inte haft någon automalucka på rep än. Dock ska det väl vara den första nångång ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Jag har själv "automatbaklucka" i min bil och har fått byta kabelhärvan på höger sida för ett par år sedan. Dock har bakrutevärmaren lagt av nu så det blir till att kolla upp den vänstra sidan också. Ett tips, som många har skrivit, är att ta bort kabelkanalerna. Det är pga dessa som kablarna spänns och bryts till slut av. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jordningen till bakrutevärmen går i den inre vänstra ihop med spolslangen och antennkabeln, den brukar vara av pga ihoptejpad på fel sätt så den bryts av där kabelhöljet för antennekabeln slutar. Byte man kablar så får man se till att det inte spänns som original utan man lägger en kringla upp i taket. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack för era svar👍Hade hoppats jag skulle slippa byta kablaget men säkerligen det som felar. Har ni nå tips vart man kan få hjälp att byta utan att bli ruinerad i sthlmsområdet? Med vänlig hälsning, Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.