|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Idag hände nått tråkigt. Skulle köra om en bil och det gick ju inte riktigt som jag tänkt.. Bilen dör när turbosarna börjar ladda. Stannar bilen vid vägkanten och trycker på startknappen. Startmotorn drar runt motorn med inte en tendens till att vilja starta. Drar ur nyckeln och sätter i den igen och trycker på startknappen igen och vips så startar bilen som om det inte hade varit något problem. Inga varningslampor eller nått sånt lyser när den stannade. Och felet kvarstår. Smyger jag med bilen så fungerar den som vanligt men när man gasar på så stendöd den direkt. Skruvade bort motorkåpan och fick se att nästan alla vakumslangar var av så jag trodde felet var lokaliserat. Men icke. Lagade slangarna men motorn dör fortfarande om man gasar på. Finns det nån som kan ha en bra idé om vad det kan va för fel?? Mvh Per | |
| Sannolikt spridare som gått sönder! Min har betett sig precis så och då har det varit spridare som gått sönder! | |
| Läs ut felkoder, den sätter felkod på spridare om den är trasig. | |
|
Tja på er! Det var spridare på cylinder 6. Jag och en kompis bytte själva på 2tim. Ingen större svårighet. Var dock tvungen att åka till BMW och koda in den nya spridaren efter bytet men då gick det köra bilen dit. BMW rekommenderade INTE att man skulle köra med trasig spridare eftersom om det var kortis i spridaren så kunde man tydligen bränna styrboxen. |
|
|
Vad tog BMW för besväret? Är det inte spridaren som kan sitta som berget om det ärgat fast - antar att din inte gjorde det...:) |
|
|
Hej! Har för mig de tog 800kr för felsökning och kodning av nya spridaren. Jo den satt ganska hårt men det är bra komp i dessa motorer så jag lossade muttrarna till spridaren (tog inte bort dem) och körde motorn på starmotorn så släppte den med en poff. //Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.