|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
Transocean |
En kille som jobbar som amatörporrskådis kör en Lambo Diablo och hyr ett 8 kvadrat stort rum. T o m barn på lågstadiet skrattar åt honom. Ingvar Kamprad har inte råd till en M4. |
| Är du säker på att han är amatör? En Diablo är ju värd någonstans mellan 1,5 - 6 miljoner beroende på modell och skick. | |
|
Blev det nån bil? Om du vet att du ska resa bort ett helt år så verkar det vansinnigt att köpa en helt ny M4 och ställa undan medan garanti, fri service osv tickar iväg. Du kommer att betala ca 100k i värdeminskning utan att ens använda bilen under det året. Antingen vänta tills efter resan eller köp äldre en bil vars inledande värdeminskning redan är gjord, och vars värde inte påverkas lika mycket av att magasineras i ett år, tex E92 M3, 997 eller nåt. |
|
| Dawwe; HAHAHAHA! | |
|
du kommer inte ha råd med att betala fortkörningsböterna ??? !!!! |
|
| Du kan försöka hitta något intressant i Globy Länk webbutik. Det skadar definitivt inte. Den här butiken har räddat mig mer än en gång. Det är ett stort nöje att beställa härifrån – webbplatsen är användarvänlig, leveransen är snabb och priserna är rimliga. Allt är toppen och det var problemfritt att lägga sin beställning. | |
![]() 121 BMW M4 competition 2017 M performance.
BMW 320 Si 2006 BMW 320i m sport edition 2011 BMW M3 E46 2002 |
Hej! Intressant tråd:). Jag tänker inte gå in på vad som är rätt förd, hur mycket pengar du vill lägga, låna m.m för det är helt individuellt vad som passar dig och vad du tycker det är värt för dig. Det verkar som att många inte har så bra koll på prisutvecklingen på BMW's F8X-bilar. Nu när dom har blivit några år så har priserna i stort sett stagnerat. Jag skulle säga att om man köper en M4 med rätt spec och historik så gör man en mindre förlust än om man köper en 320eller 520i. Jag köpte min M4 competition för sex år sedan och tittar jag på värdet idag så har den inte gått ner en krona. Hade jag däremot köpt en 520i eller någon annan icke M-bil så hade jag antagligen förlorat 200000:-. Ang. ägandekostnader så har inte jag några extremt dyra sådana. Dokumentation är viktigt på dessa bilarna dock men så hemskt mycket dyrare än en vanlig BMW är dom inte. Kör man dessutom inte flera tusen mil om året så är det ingen fara. Det man ska passa sig för vad det gäller dessa bilarna är historiken. Det är många bilar med många olika och unga ägare, vilket inte är någon fördel. Det är inte alltid så enkelt att hitta rätt bil med rätt spec, rätt historik och få ägare här i Sverige. Man ska dessutom veta hur man kollar upp en sådanhär bil på rätt sätt då det påverkar värdet mycket om det finns dolda skador/reparaioner. Dessutom har många rullat på vintern när dom var nya och ser ut som s..t undertill så därför köper jag inte bilar i Sverige. Mvh Johnny. |
|
Johnny, Med tanke på inflationen och prisuppgången på en nyare M-bil så har du ju tappat indirekt. Men visst, det är inte som att köpa en bruksbil vad gäller värdeminskningen. Däremot fyller inte M-bilen ett praktiskt transportbehov på samma sätt som en 520i så det är svårt att jämföra på det sättet. Vad gäller en bruksbil betalar man för nyttan medan för en entusiastbil betalar man för glädje, status, intresse och inte så mycket verklig praktikalitet. Ibland går det såklart att slå två flugor i en smäll. Ta M4:an till jobbet en fin sommardag t ex. Svårt det här med vad som är värt vad. Det är förstås oerhört individuellt. Är en formel med ekonomiska förutsättningar och hur mycket en sån bil skulle betyda för personens välmående. För vissa är det oerhört viktigt, för andra inte viktigt alls. |
|
![]() 121 BMW M4 competition 2017 M performance.
BMW 320 Si 2006 BMW 320i m sport edition 2011 BMW M3 E46 2002 |
Verdi. Nej, den är inte lika praktiskt men det efterfrågas inte heller :). Han vill ju ha en entusiastbil uppenbarligen och då försakar man gärna det praktiska. Inflationen påverkar båda bilarna på samma sätt, dock blir förlusten större på en större värdeminskning och att priserna har gått upp på dom nya M-bilarna är positivt för F-serien då alla inte vill ha/kan köpa dom nya dyra utan väljer F8X-serien istället. Då får man dessutom en snyggare och lättare bil :). Ja, vad man väger in som prioritet är som sagt individuellt. Det räcker att se på sig själv vad man har gjort för att skaffa sig det man vill ha. man har gjort ganska stora uppofringar på olika sätt genom åren. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.