AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.253

Ännu en krånglande fläkt e39

Sida 2 av 2
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Kan klart vara värt att prova iofs, finns drösvis med dylika paneler på begagnatmarknaden..

Har inte checkat huruvida den fysiskt passar, men ska gå ut och mäta :)

Mvh Janne.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Nja...fläkten styrs på ett lite annorlunda sätt på ac panelen, knappstyrning isf vred som det är på min basic panel..tror inte att det går att lösa på det sättet.

Mvh Janne.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

En smula återkoppling:

Efter många turer fram och tillbaka med mätning av ström till värmepanelsenheten(styrkortet), byte av fläktslutsteg,kontroll/omlödning av lödpunkter i styrkortet, kontroll av säkringar och oxid i "säkringsboxarnas säkringshållare" etc. så blev det så att jag inhandlade ett nytt styrkort till värmepanelen.

Nu fungerar det!

Fick lite rabatt på styrkortet, men detta kort byter man INTE i onödan på en så gammal bruksbil med dryga 32000mil rullade, så det tog tid innan jag konstaterade att det ändå "måste vara glapp" i styrkortet till värmereglagepanelen..
Fick trots nytt styrkort "modifiera" lite för att det skulle gå att få på täckpanelen igen, men det ordnade sig(lite klipp och tillsnyggning av kortet)
Detta pga att vissa plastgjutningar var omgjorda!?

Som tidigare skrivet så finns det knappt något styrkort(utan AC och med manuella vajerstyrda luftregleringsspjäll) att köpa på "eftermarknaden"...
Jag lyckades inte hitta någon öht..

Snudd på att jag funderade på att skrota bilen faktiskt pga detta problem(finns andra problem med bilen också, men inte några "skrotningsfunderingsproblem;)), men skönt nu att det fungerar iaf.

Jo, problemet kostade mig 6215kr(styrkort) + nytt fläktslutsteg(ca 1100kr) och flertalet timmar med felsökning osv..

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.