|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Hade en trasig abs-givare höger bak och köpte ny via e-bay enligt reservdelsnummret i RealOEM. Poblemet är att givaren är FÖR KORT ! Det skiljer ca 7mm mellan änden på givaren och kransen. Har försökt att hitta en längre givare men går bet.... Någon som vet vart jag hittar rätt givare ? Mvh/S | |
| Vill tillägga att det är givare med grå kontakt, ACS. | |
|
Reservdelsnummer 34521166126. Länk |
|
| Alternativt om du ringer Schmiedmann. | |
| Givaren som satt på bilen, var den grå också? | |
|
Jo den var grå. Tack Clintan 66, jag har insett att jag beställt fel givare. Den du tipsade om är nog den riktiga. Det verkar som 330i:n har en speciell givare, kan det bero på annorlunda drivaxlar ? /S |
|
|
Har för mig att de har kraftigare drivaxlar efter något årtal. Hoppas det löser sig. |
|
|
Vad less jag blir.... Beställde en givare efter tips av Clintan. Om det skan strula så gör det uppenbarligen det ! Är säker på att reservdelsnummret är rätt, men när jag fick paketet med rätt nr på från resevdelar.se var det öppnat och ihoptejpat igen ! Har någon erfarenhet av dom ? Har någon av er bytt abs givare bak på en 330i? |
|
|
Tillägg... Det var givetvis fel givare igen, likadan som jag fått tidigare....... |
|
|
34 52 1 166 126 09/00 - 09/01 34 52 6 752 702 från 09/00 bilar med DSC (210A) 34 52 6 752 683 från 09/00 bilar med atomatisk växellåda (S205A) |
|
|
MantaMania - Hittade du rätt givare? Har nämligen samma problem, 330i tillverkad 2000-10-26, ej DSC eller Automat. Detta borde innebära reservdelsnummer "34521166126", vilket också beställdes, men den är för kort.. Fick en "Vemo V20-72-0547" vilken skall motsvara ovanstående originalnummer |
|
|
Nä, jag fick ingen ordning på reservdelar.se/autodoc. Hade tidsnöd till bes. och fick köpa en på bmw för ca 1600:- !!! |
|
|
Kom fram till följande: På 330i 10/2000 har ABS kransen en diameter utav 83 mm, senare tillverkning verkar ha en ABS krans med en diameter på 94 mm. Det verkar som att "Vemo V20-72-0547" inte alls motsvarar "34521166126" utan är anpassad för en ABS krans på 94mm och blir därmed för kort. "Vemo V20-72-0547" har en utstickande längd på ca 20 mm ifrån fläsen till toppen och vid samtal med Schmeidmann så har originaldelen utstick på ca 30 mm. Beställde också en original för många kronor och hoppas nu att denna passar |
|
| Original "34521166126" är rätt längd, hoppas detta kan hjälpa någon som hamnar i samma problem. | |
|
ok så 34521166126 är något längre än för att abs kransen är mindre i diameter ? ringde även BMW group i GBG och dom sa att jag får kolla på den gamla vad det är för art nr på den, sen ringa tillbaka till dom och beställa |
|
|
Länk Tråkigt svar från BMW gbg ! Körde en sökning på ....66126 på ebay.de och fick många träffar som ser rätt ut, ett exempel: |
|
| Tack för svar mantamania. Ja BMW i Mölndal är ju inte friska. Lovat mig leveranser av delar i 1veckas tid men dom kommer ju inte. Funderar på att avbryta beställningen hos dom och köpa på eBay. Man ger ju dom inte fler chanser | |
| Tjenare! Har samma problem som ni andra verkar ha, abs sensorn är för kort men jag har dsc på min. Köpt två stycken redan och har snackat med schmiedmann men de kunde inte hitta att det var en sensor som var lite längre än de andra. Ska kolla upp artikelnummret imorgon och kolla på bildelsbasen, om inte någon vet artikelnummret till en abs sensor till en e46 330ci 2002 som har den mindre abs kransen bak. | |
| Stod ATF PA66-GF25 på sensorn, hittar inte artikelnummer? Någon som vet var det finns? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.