|
|
|
|---|---|
|
Länk Vad tror ni, är stötdämparen ovan samma som sitter på min bil (som jag ser har art.nr 31316789853) bmw ska ha 3495 st för en orginaldämpare, och det gör ju att man blir osäker om detta är någon snikvariant av sachsdämpare? | |
|
Stämmer. Bättre priser än hemma. Länk Länk |
|
| Ingen aning om vad det sitter för original dämparfabrikat på BMW. Men tror knappast om det nu sitter sachs original att det skulle vara en snikvariant! Har köpt TRW länkarmar som dom slipat bort BMW loggan på men orginalnr satt kvar :-). Så BMW tar duktigt betalt precis som alla andra märken gör. Kan hända att sachs orgnr också sitter på originaldämparna. | |
|
Jag menar inte att det sitter en snikvariant på bilen, utan min fundering var om den sachsdämpare jag hittat på pkwteile isf skulle vara nån enklare modell. Iaf beställt de sachsdämparna från pkwteile nu, skulle finnas i lager. Dock skapligt nervös efter att ha läst vissa kundomdömen. Men är man snål så är man. Vi får se hur det går. |
|
|
Både Autodoc och Bildelaronline24 som jag tror är samma är grymt billiga på alla märkesgrejer. Köpte Bremboskivor och belägg med mont.satser och slitagevarnare fram och bak för 2.100kr inkl frakt. Biltema skulle för samma uppsättning av deras eget märke ha 3.660kr och Mekonomen "noname" skulle ha 4.600kr. Köpt dessutom kompletta länkarmar fram med bussningar Febi Bilstein för dryga 2.000kr. Galet prisvärt... Till en e46 316ti |
|
| Jo istället för 7000 kr för två org. dämpare, så fick jag nu två likadana sachsdämpare för ganska precis 2000:- En diff på 5k. Sjukt. Hoppas bara att leverans funkar som det ska, pkwteile/autodoc är inte direkt lätta att få tag på via mail eller telefon. | |
|
OBSERVERA! Bevaka din beställning för autodoc/RD24 etc (samma firma med ett otal olika hemsidor under olika namn) har satt i system att byta ut beställda varor till deras eget "skitmärke" Stark! "Stark" säljs bara av dem och är sjukt högt prissatt för att de ska kunna säga: "Men du fick ju dyrare (underförstått men inte sant: "bättre") delar än du betalade för!" Så kontakta deras kundtjänst och säg att du inte accepterar att de byter ut beställda varor mot andra märken. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Tack för tipset Johan, aldrig beställt från dem då det luktar lite blåsning med olika domäner/namn etc, men har varit nära... det finns alltid bättre och billigare på tyska ebay. | |
|
seb_540, jag har handlat av dem flera gånger och de är billiga och har stort sortiment med flera olika märken - allt från billigast möjliga till högsta OEM-kvalitet. Men visst är det lite "monkey business" över det hela när de satt i system att byta till sitt eget märke som i de flesta fall håller "lågpriskvalitet" trots sinnessjukt högt prisläge. Som lök på laxen finns det inga andra som säljer det märket så det går inte att göra en rimlig prisjämförelse i de fallen... Dessutom kör de regelbundet (oftare än inte) olika rabattkampanjer på fantasifulla procentuella rabatter rakt över - problemet är att de ALLTID höjer grundpriset med lika mycket som rabatterna är (om man räknar in 5% grundrabatt som man får om man ber om en rabattkod) för att omedelbart sänka grundpriserna med lika mycket när "kampanjen" är över...så slutpriserna blir nästan alltid nära nog exakt lika höga om de har "rabattkampanj" eller inte... Utöver detta har det tydligen kommit fram att det finns ägarkopplingar till personer med rysk bakgrund som har kopplingar till stöd för nationalistiska höger-partier i bland annat Tyskland. Så jag vet inte om man egentligen bör stödja den typen av företag....men det är ju billigt! ;D Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Har mailat dem nu och klargjort att jag inte accepterar något annat än exakt de Sachsdämpare jag beställt. Få se då... Funkar det som det ska har jag tjänat 5000 kr. | |
| Fått en ups länk nu till varorna som ska vara på väg. Relativt snabba mailsvar från autodoc/pkwteile support. | |
| Ryska o Ukrainska ägare som har haft reklam på nordfronts hemsida tex. Detta är dock borttaget nu från alla sidor. Mr auto har i princip exakt samma priser dock inte samma stora urval av en o samma del. Dock i princip bara kvalitetsprodukter. | |
|
Har inga problem med att det är ryska och ukrainska ägare, om det nu är så. Funkar nu bara beställningen, så är jag nöjd. Jag frågar inte ut verkstadschefen på bmw vem han röstar på eller sympatiserar med, och gör det därför inte heller där jag beställer reservdelar, olja, eller däck online. |
|
| Nä brukar inte heller fråga ut verkstadschefer eller internet företag vad dom sympatiserar med Herregud ha ha ha. Jisses! | |
|
Jag är heller inte intresserad av vad anställda på ett företag röstar på. Däremot undviker jag absolut företag som inte har sunda värderingar mot sina medarbetare eller vars vinster går till att finansiera verksamhet som inte är "rumsren". Om så är fallet med ovanstående firma har jag ingen aning om, men jämförelsen med anställdas politiska åsikt och ett företags "code of conduct" haltar, eftersom det är två skilda saker. |
|
| Mats:👍🏼 | |
| Pkwteile/autodoc funkade klockrent. Prick en vecka (trots att jag bor i norrbotten) efter lagd beställning kom idag paketet med två Sachs stötdämpare i plomberad orginalkartong. Väl paketerat. 5k sparat mot att handla av BMW. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.