|
|
|
|---|---|
|
Tänkte köpa mig en CAB och bara ha lite här under sommaren. Tänkte slösa iväg runt 50k. Som jag kan småpilla med och åka en sväng med när det är fint väder. Tanken var direkt att man borde ju hitta en E46:a för det priset som fungerar. Eller kanske en jäkligt fin e36 cab. Men Jäklar vilka priser dessa gamla bilar har. De är sönder stylade i princip allihopa som finns. Det verkar ju helt omöjligt att hitta något vettigt för de pengarna. Jag vill heller inte lägga skambud. Tycker det är fult. Själv lägger jag aldrig ut något på blocket med överpris. Anger priset och det är det priset jag vill ha. Men vad är ett vettigt pris för typ en e46 med en 6:a eller en E36 cab? Det spelar ingen större roll med utrustning och motor, enda kravet är en 6:a och tygtak samt m-stolar och att den fungerar mekaniskt. Visst borde jag väl hitta något för 50k? Skall jag kanske börja söka på bilar som har ett pris på runt 70k? Och sedan pruta ner till 50k? Är det så blocket fungerar nu för tiden? Eller blir folk förbannade om man prutar så hårt? Är det rimligt att pruta så mycket? Mvh Kristian | |
|
Vad rätt pris är på en e36/e46 cab har jag ingen aning om, det är ju så gamla bilar vilket innebär att de få "fina" som är kvar kanske kostar lite extra jämfört med snittet. Pruta eller lägga ett bud kan man såklart alltid göra, det värsta som kan hända är att man får ett nej.. Begärs det 70 och 50 är din maxgräns så hade iaf jag förklarat det innan du ödslar säljarens tid med övriga frågor/ev titt. Annars finns det såklart risk för att säljaren tjurar ihop.. |
|
|
Tja, marknaden styr priset...vad man själv anser vara "ett rimligt pris" behöver inte innebära att säljaren inte får sålt den ändå för ett högre pris :) Cabbar är ute på annonser först och främst på våren och det brukar inte vara som billigast då.. Ska man köpa en cab så är det bäst på hösten/vintern, om man vill skaffa en dylik för ett eventuellt lite "bättre pris".. Typisk säsongsbetonad bil och därmed oftast dyrare på våren än "off season" så att säga.. Mvh Janne. |
|
| Du får knappast en "jäkligt fin E36 Cab" (med lite mer motor, dvs 323i eller 328i) för 50k, sen beror det på vad man menar med "jäkligt fin" så klart, men absolut en E36 Cab för 50k skall inte ha några större synbara defekter o inga egentliga mekaniska defekter alls. Som vanligt så tycker jag att man skall strunta i annonspriset. Åk o kolla på bilen, är den fortfarande intressant så kan man ge ett seriöst bud. Ett "Aldrig i livet!" initialt kan mycket väl ändras till ett "OK!" efter 2-3 veckor... | |
| Gav 72000 för min E46, 323, 13kmil, det mesta i utrustningsväg förrutom M-sport, för två år sedan. Upplevde det då att de som fanns för runt 50k var mer fjortisstylade eller betydligt mer mil på mätaren. Såg märkligt nog en med ungefär samma spec (motor, år,mil, etc) ligga ute nu i vår för 123k hos en firma. Och den såldes... annsen borta och bilen bytte ägare. Självklart vet jag inte vad den gick för, men verkar som någon betalade väl mycket. | |
|
1) Objekten som är för dyra, skippa dem! 2) Objekt som är för slitna eller för dåliga, skippa dem! 3) Välj bland dem som finns kvar! 4) Finns det inga kvar? Då var det nog inte överpriser utan antingen får du sänka kraven, eller öka betalningsviljan. |
|
| Brukar köpa mig en cabbe i TS prisklass var och vartannat år. Den här perioden är värst med många galna priser, men det peakar om två veckor, sedan går det att göra skapliga köp. | |
|
Ja man kan tycka att när man säljer på blocket att man sätter ett rimligt pris som man vill ha. Men sätter man ut för ~75k så kommer det direkt bud på 60k, om man senare sänker till ~65k, kommer det direkt bud på 50k... --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
De som bjuder helt orimligt lågt är bara att skita i. Precis som du beskriver har de ingen koll på prisbilden och om du väl säger ja har de inga pengar ändå. ------- //Lövet |
|
| Ha ha Lövet. Så idiotiskt är det ju ibland. Sedan kan jag ju känna att många verkligen fläskar på i utpriset i hopp om att göra en stor vinst även om de prutar 15k. | |
| Här är något Länk | |
|
Jag tror att den våldsamma prisökningen på äldre entusiastbilar drar upp även nyare roliga bilar. När en äldre Porsche 911 kostar 500.000, en Triumph TR6 150.000 och en Mustang 250.000 är det många som inte har råd och i stället köper roliga 90- och 00-talare som hobbybilar. |
|
|
Om du kan tänka dig att skippa sportstolar Länk |
|
| Det begärdes 30K för den 17/4 i år. Länk Kan ju ha varit rimligt beroende på omständigheter, men gissar att det finns lite prutmån. Jag hade ringt förra ägaren. | |
| Jag har en svensksåld E46 330i cab med m-pkt som gått ca 6400 mil i ett otroligt bra originalskick. Jag har ingen aning om vad jag kan få betalt för den då det i stort sett inte finns något att jämföra med. Bruksbilarna är ju alltid enklare då det finns massor att jämföra med. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.