|
|
|
|---|---|
|
Nån mer som upplever att lacken på BMW tål väldigt lite för att det skall bli märke speciellt på plastfronten om man jämför med andra bilmärken. | |
|
Jag tycker lacken på min X5 2016 är den bästa jag haft på en bil. Kör off road genom snår i Norrland hela tiden och det finns inte en repa nånstans. Andra ytskikt som ratt och läder håller också bra. Mekaniskt däremot är det den sämsta jag haft. Tror nästan det är medvetet att den ska förbli snygg och se kvalitativ ut medan man inkasserar på sånt som inte syns. |
|
| Nja same shit på alla märken tycker jag men finns ju lösningar tex "stenskottsfoliera" fronten, är din bil behandlad på något vis? | |
| Jag upplever lacken på BMW som bättre än mina tidigare VW. Men det är bara en upplevelse och långt ifrån bevisad sanning. | |
|
Generellt är nog lackerna tunnare idag än för 10-20 år sedan. Men vissa märken har extremt tunn lack - kolla på t ex. Hyundai och Kia - där kan vi snacka om tunn lack, är nog precis optimerat för att få en täckande färg och inte ett gram färg extra... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Kanske jag som har haft lite otur med ett par märken i plastfronten på 400 mil, det är ju en del som kör omkring med dubb fortfarade och dom tar väl lite mer än bara en liten sten den har ju inte så skarpa kanter som en dubb. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är mer irriterad på Apelsinskalen som inte ska vara på en "premiumbil" var så redan på min 96 528 och är fortfarande på de nya. Dåligt. VW är betydligt bättre finish på lacken exempelvis. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
We 2.002 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Min erfarenhet är att BMW's klarlack är bland de hårdare, krävs mycket mer jobb för att polera bort repor än på många andra märken. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.