|
|
|
|---|---|
|
Vilka fälgar satt original egentligen på BMW M3 e36 1994 ? Style 24 eller style 22 ? Bilen i fråga har färgen Dakar gul om det hade någon betydelse Mvh, Eric | |
| Kolla här:Länk scrolla ner till:What size wheels and tires was the 3.0-liter E36 M3 equipped with? | |
| Okej bra info! Style 24 som exempelvis sitter på GT modellen kom i bredd 8,5 bak och 7,5 fram, men kom dem s.k M double Spoke II style 22 endast med 7,5 i bredd runt om ? | |
|
Japp styling 22 fanns bara med 7,5" runtom och ET41 och levererades med 225/45 däck Styling: 22 = 3.0 23 = limo 24 = gt (kromkant satt på cab) 39 = 3.2 Detta gäller euro bilar |
|
| Nej nån "kromkant" har aldrig funnits när det gäller Style 24. Style 24 fanns/finns i flera varianter, en "polerad" variant (typ "diamondcut"), en lackerad (tror jag!) och en variant med "BMW Motorsport" inskription, denna sista varianten brukar vara den mest eftertraktade och svåraste att få tag i.... | |
| Skrev kromkant för att förenkla det hela, men ok polerad fälgbana likt krom då :) | |
| Vad jag kommer ihåg satt motorsport fälgarna original på M3GT. Polaren hade en 3år gammal helt original GT för en herrans massa år sedan. O den hade iaf dom. Finns en uppsättning på blocket,tyvärr omlackade i fel nyans. | |
| Jag kollade på dem, synd på färgen som sagt. Det blev en uppsättning style 39 istället som var i mycket bra skick ! | |
|
Stämmer bra styling 24 med texten BMW MOTORSPORT satt på GT sen fanns det kopior med texten MOTOR och SPORT mittemot varann Hade nog köpt dom på blocket trots omlackade (bara dom inte typ är sönderspacklade) med tanke på hur ovanliga dom är (letade själv efter sådana när jag hade min m3 e36) och original renoverat dom nån gång i framtiden... |
|
| Kopiorna är helt värdelösa...Jag har Style 24 till båda mina, ena har en orenoverad uppsättning (polerade) i praktiken helt utan skador, rätt ovanligt :D. Andra bilen har M3 GT fälgarna, de var i bra skick men hade några lättare "skrap", så numera nyrenoverade, självklart så är även reservfälgen M3 GT :D. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.