|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har några frågor kring funktionerna i Remote services. Både appen och inställningarna. Hur gör man: - hur kontrollerar man om dörren är låst? Det finns bara option att låsa eller låsa upp i appen. - kan man kolla bränslenivån på avstånd? Det jag ser i appen är status då jag senast var i bilen själv. Men vi är två om att köra den, jag och frun. Jag har inte listat ut hur man gör när det är inte jag som kört bilen på ett par dagar och vill veta hur mycket bränsle finns kvar efter att frugan kört den. - Funktionen remote ventilation: kan man ställa in styrkan och antal grader för den funktionen? Det har varit runt 30 grader där jag befinner mig just nu och jag använt det ett par gången. Men när jag kommer till bilen så är det knappt nån effekt av det, det blåser fjuttigt och ljummet... och hur fungerar det på vintern? Kommer jag kunna värma upp bilen innan jag stiger in med denna funktion? | |
|
Hej! 1. Kan man inte 2. Går inte 3. Du kan värma bilen på vintern om den har parkeringsvärmare. /M Mina bilar: Länk |
|
|
1: Nu är detta från hemsidan, men kolla under "windows and doors" (den gula texten) Vill minnas att det står locked där om bilen är låst, även i appen. Länk |
|
|
dd88: menar du hemsidan Länk och funktionen Remote Cockpit och sedan inställningar? Har inget gult där :-( |
|
|
Du kan inte se om bilen är låst i appen, är du osäker på om du låst bilen eller inte, lås den med appen. Då är du säker. Du får kvittens på appen när bilen har mottagit signal från appen. Crille |
|
|
min Fråga 2 ovanför: man skulle kunna tro att bränslen kollas samtidigt när man i appen trycker på den runda pilen i fältet 'Vehicle position last update'. Efter att pilen roterat ett tag ser jag i fliken 'history' att 'Vehicle Finder performed successfully'. Själva datumet på 'vehicle position last update' ändrade sig inte men när jag tittar på fuel fältet så är datumet där ändrat till tidpunkten lika med den i 'history'. Det är bara det att när jag lämnade bilen igår så var det 450km kvar på tanken medans appen visar 680km vilket var sant sista gången jag hade telefonen i snapp-in adaptern två dagar sedan. Jag måste säga att det känns inte som att appen är genomarbetad ordentligt... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.