|
|
|
|---|---|
|
Har drabbats av det klassiska airbagproblemet på min e39 525 -02. Ett intermittent fel som kommer oftare när någon sitter/suttit på passagerarstolen. Har sett att det finns plugandplay-simulatorer som ska funka. Innan jag beställer en dylik vill jag vara säker på att dom funkar. Nån här som kan vidimera eller dementera!? Mvh Lasse | |
| Ja det funkar. | |
|
Hej. Ja det funkar. Principen är väl att man byter ut den felande "sensorn" mot ett "ohm motstånd" eller resistor kanske de kallas. Den simulerar samma "ohm" som det som sitter nu. Då får bilen samma signal altså som säger att airbag är OK. |
|
| Det funkar på e60 så det borde funka på e39 | |
|
Min tråd från då jag gjorde detta: Länk Har med PA Soft och BMW Scanner verifierat att den alltid är aktiv också. |
|
|
Fungerar perfekt. Finns på hemmaplan här för blixtleverans(jäv): Länk Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Funkar hur bra som helst | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Tack för svaren! Då ska jag beställa en genast. @Hasso: Läste igenom din beskrivning av problemet och konstaterade att jag befinner mig långt ifrån dina kunskaper i el. Det får bli en quickfix denna gång. Mvh Lasse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.