|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken, ger det mycket att chippa den. Vet att det ska ge 10 "riktiga" hästar men märker man stor skillnad?/Ante | |
|
Du kommer inte märka någon STOR skillnad, men förhoppningsvis iallafall märkbar! Dessutom lägre bränsleförbrukning...10hk låter dock lite optimistiskt...(???) Med vänlig hälsning //Kalle ______ Provisorisk bild på min bil: Länk |
|
|
Lägre bränsleförbrukning.. tror du verkligen det? |
|
| Det blir inte så bra resultat, om du inte trimmar upp resten av motorn så som luftfilter, avgas och kam! | |
|
Det kostar ju bara 600:- med ett chip så det är ju inte så farligt dyrt att prova. Kolla på www.318is.de, jag fick mitt chip från dem i veckan. har inte hunnit montera än eftersom min bil är på lack. Men det gick smidigt att beställa, tog bara 3 veckor att få det från tyskland. //Johan |
|
| Ja lägre förbrukning ska det bli! | |
|
ok.. får se hur jag ska göra.. nån som rekomenderar nåt open air filter?/Ante |
|
| Chiptrimmning av sugmotorer har aldrig gjort underverk och kommer aldrig att göra det. | |
| Green Cotton Twister sägs vara toppen! Vill dock minnas att de kostar en del. Räkna inte med bättre prestanda/fler hästar bara för att du sätter in öppet filter...däremot fränare insugsljud. Tänk på att sköta ditt filter som föreskrivet, annars skitar det ner i motorn. Tänk även på att skärma av ordentligt från motorvärme. | |
|
mm.. nee hästar lär det ju inte ge :) snara nån enstaka ponny kanske.. men ljuder blir tufft hoppas jag!/Ante |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.