|
|
|
|---|---|
| Någon som har erfarenhet av eventuella skillnader i gångkaraktäristik mellan 730d och 740d? Jag menar inte de uppenbara prestandaskillnaderna utan snarare ljud, vibrationer balans etc. | |
|
Jag har kört några hundra mil i både 730d och 740d G11 och upplever ingen skillnad i karaktär eller gångkultur mellan modellerna. Däremot har 740d det sista lilla extra som 730d saknar i fråga om kraft och prestanda. Därmed inte sagt att 730d inte räcker till och man får vara mycket kräsen om man inte blir nöjd med en sådan, men 740d är en klass högre. Är prisskillnaden liten hade jag prioriterat en 740d, men det är knappast värt 100.000 kr BMW CS #5139 |
|
| Tack för ditt svar, ungefär som jag trodde. Skulle egentligen vilja ha en 740i xDrive, men den finns ju inte (utom som "L" på vissa exportmarknader) om jag förstått rätt. | |
|
Lyfter tråden, vad skiljer motorerna åt för att klara/uppnå den högre effekten? Har en 730d G11, 2016 och är lite sugen på att öka effekten :) Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
|
Är det samma som i 5-serien, 530d eller 535d dvs en turbo i 530d, mot två i 535d. 258hp eller 313hp inte helt säker, men vill åxå veta det |
|
|
I 5-serien jämförelsen snarare i mellan 530d/540d, G30. Samt att det i 530/730 sitter en twinturbo diesel. Är det bara olika motormapningar så borde ju 530/730 svara riktigt bra på en lätt justering som typ den här Länk Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
| Nej, det är flera vitala komponenter som skiljer mellan 30d och 40d, bland annat topplock, IC, turbo mm. Alltså mycket olika motorer. Ni kan läsa mer på Realoem.com. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.