|
|
|
|---|---|
|
Hej! Första inlägget här på forumet, sökte mig hit då jag vet att de finns många kunniga här. Jag tog och målade bromsoken på min 5-serie GT (F07) och höjde då upp en axel i taget. Bilen stod då utan framhjul/bakhjul i 2-3timmar var. Efter allt var färdigt så direkt när jag startade fick jag en varning för "Styregenskaper, kör försiktigt". Några tips och idéer? Testat att koppla bort batteriet i några minuter, utan resultat. Länk Länk | |
|
Prova starta bilen, vrid ratten till båda ändlägena. Brukar lösa problemet! |
|
|
Testat detta utan resultat, kollat flera saker på google, vrid helt åt vänster, vänta 2sek, vrid helt åt höger vänta 2sek, upprepa och sen stanna i mitten, stänga av motorn, sen starta igen och köra rakt fram en stund. Känns inte som styrservon hjälper till, den hjälper nog till litegrann men inte ens nästan fulleffekt. Och olja finns det. Just nu känns det som jag testat allt :( |
|
|
Kollat felkoder? --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Nä saknar dessvärre utrustning för detta. Kanske motiverar ett köp av någon form av felkodsläsare.. | |
| Testat koppla ur batteriet ?? | |
|
Hej, Löste det sig för dig? Vad var felet? Mvh |
|
|
Tjenare! Yes det löste sig tillslut. Jag lämnade in bilen till BMW i Uddevalla. Dom felsökte och hittade en kabelstam som hade skavts av under bilen. Så dom fick lyfta på mittkonsolen och dra om stammen och skarva på lite nytt. Sen funkade det klockrent. Tror det gick på 4-6000kr. |
|
| Tack så mycket! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.