AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
824

Fönsterhiss bak rasat! Svårt att byta ?

Skulle ta ner rutorna bak för första ggn efter att jag köpt bilen idag eftersom det var så varmt, och då rasslade det till höger bak och rutan stannade till hälften uppe/nere! I min ilska som tyvärr gick över
till min dotter som alltid ska fingra på knapparna, förstod jag att hissen rappat ur och måste bytas!
Jag har bytt hissar många ggr förut, men det verkar som om man byter hela hissen med med motor!
I varje fall när jag kollar realoem, men det går att köpa endast själva hissen utan motor på Ebay.
Vad ska jag köpa?Räcker det med hiss utan motor, och är det mkt jobb att byta?
Vi ska inom kort på en längre bilsemester med barnen, och vill helst inte steloperera med rutan uppe,
utan fixa till det innan vi åker! Bilen är en 750iA -99
Mvh "Nicko"
Hej,

Sök på "fönsterhiss" under Gör-det-själv / mekartips t v, så får du kanske en ingång. Sen kan du ju alltid hoppas på att det är något fel som går att laga.

På Youtube lär du kunna hitta massor av tips också.

Det enda konkreta tips jag själv har att komma med är, att när du lyft av dörrklädseln sitter det ungefär på mitten av dörrens insida två st plastfästen. Dessa skall lossas och fästas på klädselns insida innan du återmonterar (eller var det kanske tvärtom...? Flyttas skall de i a f).

/Lennart
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.