|
|
|
|---|---|
|
Spanar lite på att köpa en E61 och skulle gärna ha en med sport automat istället för vanliga, men den är ju inte så vanlig. Är det värt att vänta på en med sport automat om man uppskattar "aktivare" körning? Lite samma fråga angående LCI, men där är det mera en kostnadsfråga om det är värt +40-50 tusen mera för en LCI? Grejen är att jag ska ha bilen till Finland och då blir ju även importskatten lite dyrare på en nyare bil även om priset inte skiljer så jättemycket. Tacksam för feedback och åsikter! | |
| Jag har en 530 med sportautomatlådan och gillar den skarpt, har kört ett flertal bilar med "paddlar på ratten" och tyckt att det är blaha blaha MEN i denna bil är det kanon! Riktigt fin känsla, det kuggar liksom i på ett skönt sätt och i sportläge + manuellt växlar den duktigt rappt. Sen är ju spaken såå mkt snyggare med sportlåda och det är ju viktigt ;) OBS! Har aldrig kört en med vanlig låda så kan inte jämföra. | |
|
Automatlådan är identisk sportautomat vs vanliga. Är ju paddlarna och spaken som skiljer. Inte värt många kronor i min bok. Man brukar tröttna extremt fort på att växla en automatlåda själv. LCI har fördelen med uppdaterade motorer, växellådor och lite uppsnyggad inredning. Det är skillnaderna i motor och växellåda som är något att betala för enligt mig, de ut- och invändiga förändringarna är mycket små. ------- //Lövet |
|
| Nej paddlarna använder jag inte särskilt ofta, men de tillför som sagt en del särskilt när man vill köra lite "inspirerat/sportigt". Kanske ingen dealbreaker om dom inte finns, dvs hittar du en fin bil utan så köp den. Jag skulle dock välja en med före utan om bilarna i övrigt var likvärdiga. | |
|
Det skulle jag nog också göra. Men det är sällan man hittar två närmast identiska bilar i skick, mil och utrustning där skillnaden bara är sportautomat. Det är ju rätt sällsynta bilar ändå trots allt. Nu när E61 börjar bli lite till åren skulle nog säga att skicket är det viktigaste. En del E61or ser inte så kul ut... ------- //Lövet |
|
|
Om det är värt merpriset för att köpa en LCI kan bara du själv avgöra! För E6x-serien var dock uppdateringen rejäl 2007, så det kan vara värt att lägga en slant extra på grund av detta. Precis som andreas_lofgren skriver, så är kanske de yttre skillnaderna små, men med nya motorer och växellådor och en klart trevligare interiör så känns det nästan som en ny modellserie. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.