|
|
|
|---|---|
|
Upptäckte idag att en spridare läcker diesel, lyfte bort plastkåpan samt "skumgummi" skyddet som sitter för spridarna. Där under ser det fuktigt ut nästan runt alla spridare men det verkar som att dieseln sprider sig vidare från den som läcker. Startade bilen och då "ångar" det lite om den läckande spridaren, det låter lite som att den skjuter ut luft hela tiden samt att man ser att det bubblar lite diesel från själva spridaren där den går in i motorn. Finns de någon här som har fått spridare eller delar till den utbytt på dennna motor? Vilken årsmodell samt hur många mil hade bilen gått? Pris??? Min har gått nu ca 7600mil Ska självklart in till Bmw på måndag för att få det undersökt. | |
Transocean |
Vid så låga mil samt att det handlar sig om en 2013 modell skulle jag nästan köra stenhårt och reklamera felet! |
|
Ja självklart ska jag göra mitt bästa för att få Bmw att ta kostnaden för detta. Man kan ju tycka att bilen är relativt ny samt har gått ganska lite för att en spridare eller packningar ska ge upp redan nu... |
|
Transocean |
Precis, och när dom frågar efter servicebok så kan du meddela dom att kontroll/byte av spridare inte ingår i serviceprogram.... |
| O andra sidan så är min servicebok prickfri och lite där till, så där kan dem inte stoppa mig på | |
| Sitter täningsbrickor i koppar mellan spridare och längst ner i brunnen. Har bytt dessa två gånger på alla fyra spridare på min N47. Nr:6:Länk | |
|
Gaspo, Miltal vid första bytet och ålder på bilen? |
|
Transocean |
På min gamla Citroën C5 III rök dom redan vid 5000 mil |
| -09 15600mil 2016,17200mil 2017. Gjorde inte rent ordentligt första gången. Men nu verkar det vara fin fint. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.