|
|
|
|---|---|
|
328i E36 sedan -95 Helt original frånsett 30mm sänkning från Eibach. Manuell, ej skinn eller AC, men t ex lilla färddatorn, dimljus, M Sport ratt och vxl-knopp i skinn. Mätarställning 15000 mil. Jag har kört den totalt 4000 mil fördelat på 11 somrar, har haft den avställd vintertid. Välhållen, jag skulle säga att den är i ett gott bruksskick. Ingen synlig rost värd att nämna (ovan eller under) och ger fortfarande ett bättre helhetsintryck än de flesta bilar jag tittade på för 11 år sen. Importerad av mig från södra Tyskland. Står nu på 16-tums E46 "sternspeiche 136" med OK däck, men har andra alternativ för originalfantasten (E36 16-tum Styling 30 doppelspeichen eller E36 17-tum M Contour). Har svårt att hitta något liknande att jämföra med. Vad kan den tänkas vara värd? | |
| Du har PM:) | |
|
Underlättar alltid med värdering om du har bilder. Har du en utrustningslista? Tex taklucka är viktigt för många om ingen Ac finns. Besiktad? Något större underhåll gjort som vattenpump, bussningar, insp2 som kan vara värt att nämna? 328 E36 sedan är en rolig bil, lycka till:) |
|
|
Hade också en sådan med liknande spec för långe sen. Riktigt trevlig bil! Har inte fina E36 börjat gå upp i pris, finns knappt några kvar? Jag gissar på 20-30kkr. |
|
|
Tack för input! Fler gissningar? Den har inte taklucka och åtgärderna ovan har aldrig behövts. Men givetvis årlig service, noggrann vaxning 1-2ggr/år, rostskyddsbehandling vid tre tillfällen osv. Har försökt länka till en bild nedan (från juli -16). Jag monterade direkt stänkskydd fram (original, kan lätt tas bort) och den har i princip aldrig körts på grus. Länk |
|
| Sälj den i Tyskland. Det kommer ta sin lilla tid men runt 60' är inte omöjligt. Vill du sälja "snabbt" och/eller hemma i Svedala får du nog nöja dig med hälften. | |
| Jag tror också på runt 20-30, den har gått lite för långt och för klent utrustad för att någon ska betala några större belopp. Ser dock riktigt fin ut på bilden! | |
|
En sökning på mobile.de på 328i, manuell,1995-1997, max 20000 mil, ger att de billigaste annonseras för ca 2500€, de dyraste runt 10000€. Att döma av bilden på TS bil så skulle ett rimligt annonspris i Tyskland vara runt 7000€? Länk Länk |
|
| Bilen ger ett bra helhetsintryck. Men det är en bruksbil, så har jag alltid betraktat den, även om jag har skött den väl och varit försiktig för att kunna behålla länge. Den dyra/fina i Tyskland i länken ovan är något annat, den ser oanvänd ut. Den borde BMW köpa och ställa i sitt museum! | |
| Poängen är ju att det börjar på runt 2500€. Jämför du din med en sådan bil så tilltalar din bil en helt annan kundkrets, främst för att din bil saknar (vad jag kan se) det mesta i "styling" väg, samt att den har, för åldern, ett lågt miltal. 20-30' skulle jag inte ens fundera på att sälja den för, då kan du lika gärna behålla den o se hur mycket/lite-eller-inte-alls priserna drar iväg de närmsta åren. Runt de 60', men då en rätt lång säljprocess, är inom räckhåll, men då måste du annonsera i utlandet. Här hemma i Svedala är det nog de där 20-30' som gäller, o en del europeer har redan börjat att upptäcka att det går att fynda gamla bilar i Svedala, de köper en fin (typ din) för en (i Sverige) rimlig peng, sedan gör man i ordning bilen (typ tvättar, polerar fixar mindre skavanker) o försöker sälja den 2-3 gånger dyrare. | |
| 6000 Euro plus kostnader för att få hem bilen och regga i Tyskland. Nu verkar bilen vara i kalasskick men säkerligen en bit kvar till den som har gått under 10" du länkade till. Jag tror inte tyskarna "går över ån för vatten" dom vill också betala 20-30k för att det ska vara värt "besväret" | |
| Jag delar inte din åsikt alls. Tysken var villig att betala 16000€ för min cab 2015, + omkostnader. Priserna är högre Tyskland, men visst får de (bilhandlarna!) fatt i den bilen för 20-30' så slängs den ut på mobile,de för 8000€ ganska omgående gissar jag. | |
| Vi får se helt enkelt, den 318i på fordonsmäklarna med 4.900 mil på mätaren är fortfarande till salu trots prissänkning. E36an har en bit kvar innan den får den uppmärksamhet den förtjänar. | |
| 4.300 mil* | |
|
Nu är ju Svedala inte där dessa finare (?) bilar skall annonseras, marknaden är betydligt större nere i Europa. Men visst, envisas man med att bara annonsera i Svedala så får man antingen stå ut med att få behålla bilen eller sälja den till underpris. Bilarna kommer så klart inte springa iväg i Europa heller, men som bekant så kan bara en person köpa bilen, således räcker det med en seriös spekulant. Jag har ytligt bekanta från några "mellan-europeiska" länder, o de har helt klart fått upp ögonen för Sverige, enkelt sagt så tycker de att det finns fynd att göra här. En av dessa bekanta var intresserad av en M3 E36 GT hos Michel Loco & Company, jag sade som det var att bilen kan kanske vara helt OK men att firman inte är den med det bästa ryktet... Om TS säljer sin bil för 20-30' så tycker jag att köparen gör en god affär. TS: Släng ut den på mobile.de för 6000-5500€, det kostar inget. Vänta 1-2 månader för att se hur intresset är? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.