|
|
|
|---|---|
|
På min 850 - som är privatimport från Tyskland - så hade jag någon slags eftermonterad fulkoppling på helljustutan (den som sitter i belysningpanelen, inte i popup-ljusen) som jag tror syftade till att ha halvljusuautomatik på varselljusen. Förutom att det var diverse amatörmässigt dragna kablar från pluspolen och jordpunkt över hjulhuset som bara irriterade mitt ordningssinne i största allmänhet. Dessutom har jag haft ett konstant problem med att check-kontrollen STäNDIGT och jämnt varnade för abblendlicht, nebelscheinwerfer och kennzeichenlicht defekt, som jag lagt ner ett antal timmar på att checka av lampor och glappkontakt och diverse LKM-moduler. I vintras tog jag bort de däringa fulkablarna och vips så försvann glödlampevarningarna och har hållit sig helt borta sedan dess. Lustigt så det kan vara ibland. En konstig grej här leder till konstiga felvarningar på ett annat ställe. Det lustiga är att glödlampevarningarna var aldrig på de glödlampor som faktiskt var eftermonteringskopplade utan BARA på alla andra lampor. Efter lite pillande så har jag fått den högra helljustutan att funka som den skall, ikväll skall jag pilla lite med den högra och förhoppningsvis få den att funka som den skall. Det är så sjukt roligt när man får originalgrejer att funka som de skall. Dessutom är originalfunktionen alltid den bästa tycker jag. Anyway - jag ville bara dela med mig av mina erfarenheter. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.