AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.137

Fan va det finns mycke sköjerar

st
388
stormdk

F10 523i
Audi R8 V8
Boxster S 996 motor
Polo Cup track day
Inte så konstigt att folk inte vill sälga biler selva.

Jag har numera haft en 500t plus bil till salu i 2 måender.

Jag har medvetet inte lämnat ud mitt mob nr i annonsen, och har endast haft mail kontakt. Endå har folk letat up mit nummer och ringt på konstiga tider av dynget.

Nu är bilen solgt, men det som er helt sjukt är det antal mail jag har fått. Dom absolut felsta var total skam bud, sen var der folk som skrev hela uppsatser om varför dom tycke att jag hade fel pris.

Sen var det minst 10 så kallade bilformeldlere som hadde en kund precist rund hörnan.

Sen fick jag även kontakt till till sköjere, alla Basim/Besim, kommer inte ihågg hans navn.

2 stk, som gjorde affärer, men kunde inte fixa penga. Jeg har även nekat 2 att göre affäre eftersom begge var sååå dryga. Och slutligen en som ville förhandla efter köp..

Så det jag vill åstadkomma, är att jag faktisk forstå att det är inte så konstigt att flera vill lämna ifrån sig bilen (till en bilfirma) och får kanske 40t mindre betalt... i mitt fall ville jag folore 50t på inte att sälga selv och det finns jo inte på tal.

Nu är detta jo inte noget som jag inte redan viste om, solgt en annan bil for plus 1 mill for 1 år siden, och då gik min mail box helt amok med dom konstigast mail ifrån hela verden, blev slutligen solgt till begärt pris den med.

Men nu blir det roliga. det nya letaende, nu är det min tur att skriva dryga mail, men massor av frågor och stor prutning :)

Trevlig sommar..

Jag har en bil ute på annons och har också ganska många roliga varianter. En av de bästa är följande meddelande jag fick via blocket:

"Hej"

Ett sådant meddelande leder nog inte till någon försäljning :)
En annan är en lirare som funderar på att köpa en bil att köra ned till Spanien med men har inte så mycket pengar så undrar om det är ok med ett skambud på 60% av begärt pris.
Bilen drar 1,35 liter milen så det är kanske inte det rätta valet att köpa den för att bila ned till Spanien med, om man nu har så ont om pengar :)

Att du fick din bil såld till sist är bara att gratulera till då. Skönt att slippa alla dessa tokstollar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.