AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.166

Nån som vet nått om M6:an i länken?

Lasse Karlsson
cket.se/sodermanland/Bmw_m6_gran_coupe_73347494.htm?ca=11&w=3

Hallå BMW-älskare!!

Nån som vet nått mer om bilen ovan?

Luktar skumt lång väg!! Specialimport från Lettland??

HA DET!!

modolasse
Lasse Karlsson
Länk

Länken igen!!

modolasse
Länk

Samma...?
Ka
585
Kaparn
640i GC -12
I alla fall samma VIN
Oblurrad bild
Länk
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Känns ju lockande... eller
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Härligt när bilderna dessutom är med "LT" skylt på...

Vore bra för spårbarheten om tråden berikades med det svenska registreringsnumret.
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Bilen måste ju ha backat från USA till Litauen eller om det var till Sverige?

10286 miles blir ju 1655 mil... men nu har den bara gått 1000 mil?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Finns ingen svensk regskylt kopplad till bilen Länk

-------
//Lövet
Tyvärr känns ju en 600 mil backad mätare som en bagatell i sammanhanget :(
Samma lurendrejare säljer denna M6:an!!!!! Så det är nog stor varning på alla hans annonser.

Länk

Lasse Karlsson
Hittade den på Mobile.de, och där står det faktiskt att den är krockad och reparerad! + "reimported" från US

Man skulle ju önska att detta fanns med även i Blocketannonsen!

Tror jag väljer en annan!!

HA DET!!

modolasse
Ri
40
RicardoB
330D F30 -13
Han har flertalet bilar inne som alla är kvaddade och reparerade. Han hoppas naturligtvis på försäljning till oförstående köpare... = ett svin
Finns det något sätt att få fram fler annonsen från samma person på blocket? För av någon absurd anledning så har de ju inget användarsystem med betyg etc (likt ebay) vilket ju borgar för just lurendrejeri osv. Off-topic men finns väl ingen sida som sett mer eller mindre likadan ut i så många år som är så kass egentligen? De hade kunnat motverka mycket lurendrejeri genom att införa betygsystem på säljare men inget de bryr sig om.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det sker på annat sätt. Problemet är ju att detta inte är det minsta olagligt. Ska Telia förbjuda personer att prata om saker de inte "tycker om"? Det är samma sak.

-------
//Lövet
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Skillnaden är att Televerket har ett samhällsansvar medan Blocket mycket väl skulle kunna ta bort saker de inte "tycker om". Dock drivs såklart Blocket för att tjäna pengar, så deras motivation till att granska och stryka annonser är kanske inte den högsta.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det förbjuds mängder med saker på Blocket, både sådant som är direkt olagligt men också sådant man inte "tycker om". Länk
Men hur har du tänkt dig att detta ska gå till? Ska Blocket skicka ut bilinspektörer som kollar hur reparationerna gått till? Intyg? Det lagas tiotusentals bilar om året. Ska du inte få annonsera din bil om du krockat och fått den lagad?

-------
//Lövet
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Jag motsade mig bara att du skrev att det är samma sak som om Telia skulle förbjuda saker de inte tycker om, det har du fel i.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det tycker jag inte alls. Blocket "är" begagnatmarknaden i Sverige och tillhandahåller infrastrukturen för att sälja saker mellan privatpersoner. De förmedlar kontakt mellan köpare och säljare. Det är en utmärkt liknelse med att förbjuda personer att prata i telefon bara för att man inte tycker om det som de pratar om.

-------
//Lövet
Ni misstolkar. Jag nämnde inget om att de ska ta bort annonser. Men om de hade haft ett användarsystem (likt Tradera, eBay etc) så hade det varit upp till oss köpare om vi verkligen vill köpa av någon som har negativa betyg...eller inga alls. Något annat jag har aldrig påstått.

Första som köper en mosad bil av denna skojaren hade väl förhoppningsvis skrivit det i betyget sedan och alla andra hade kunnat ta del av det. Då kan man inte med samma användare fortsätta år efter år att sälja sådana är bilar.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Och då skapar man en ny användare som man ger bra betyg genom användare man skapar genom låtsasaffärer med sig själv. Omdömessystem ger ingen riktigt trygghet, de är för enkla att manipulera. Precis som sker dagligen på Tradera.

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.