|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag köpte en ny Alpina väghållningssats till min 635csi plus länkarmar, lager och bussningar till hjulupphängningen som ska bytas i samband med det. Eftersom jag har själv ingen plats/möjlighet att meka, så lämnar jag jobben till en verkstad. Något bra föreslag för det i Göteborgsområdet? Gärna en verkstad som ni tycker är van med en sådan typ av jobb och som kan gamla BMW. Delarna var dyrt, så jag vill ogärna lämnar bilen till något ställe som gör normalt inget annat än oljebyte . Jag tänkte kanske på JMB Optimering i Halmstad - deras hemsidan ser lovande ut, men gärna ett ställe som är något närmare Göteborg. Tack så länge! Hälsningar, Gunnar | |
|
Hej! Har ingen hjälp ang. bra verkstäder tyvärr. Men är du säker på att det är Alpinas grejer? Jag kollade med dem ang dämpare till B7an för någon månad sedan, kanske två. Då fanns inte alla dämpare att få tag på. Minns faktiskt inte om det var fram eller bakdämparna som utgått. Jag undrar av ren nyfikenhet. Du kommer att få en komfortabel bil som styvar upp sig när det börjar gå fort. Mkt bättre än t.ex. Bilstein Sprint/HR kombon som många kör med. mvh Fredrik vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
|
Mr Pink: Åk till Tjolöholm Classic Cars på söndag och prata med BMW-klubbsfolket eller om du ser en långhårig en med glasögon som far omkring bland Alpinorna (jag) så ska vi försöka hjälpa dig att hitta någon verkstad som kan göra jobbet. mvh Fredrik vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
|
Hej Fredrik Tack för svaret! Jag beställde delarna via en BMW återförsäljare i Tyskland. Grejerna har inte kommit än, men jag fick besked av dem att Alpina kan leverera. Där finns dock en skillnad mellan väghållningssats som jag beställde till "vanliga" e24 (Alpina nr 3100611) och den som passar till M635an (Alpina nr 3100612). Den sista (3100612) är konfigurationen som användes också i B7 turbo coupe och den skiljer i vissa delar. Enligt min information är det fjädrar fram som är olika, men kanske avstämning av dämpare är också olika - vågar jag inte att svara på. Fick den informationen i tyska e24 forum. Jag hörde också att Alpina har ibland problem att leverera vissa komponenter, men eftersom det handlar om "alpiniserade" Bilstein dämpare och Eibach fjädrar, så finns nog chansen att de är bara temporärt slutsålt. Tack för tipset med Tjolöholm. Inte säkert att jag hinner, men ska försöka i alla fall! Mvh, Gunnar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.