AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.300

Dålig radiosignal e61

Tjena,

Har en e61 med dålig radiosignal. Det går att få in vissa kanaler, men ofta är det rätt mycket brus och den hittar inte kanaler automatiskt. Riktigt kasst alltså.

Har läst om att det kan vara antennförstärkaren som sitter under vingen. Har provat att byta den utan att det blev bättre.
Kablarna till bakluckan blev bytta till silikonkablar för 3-4 år sedan, så kan det verkligen vara det?
Hur är det med coax-kabeln till förstärkaren, kan det ligga däri?

Uppskattar hjälp!

Johan
johanLP: jag hade problem med radiomottagningen och i mitt fall var det jordkabeln i vänstra gångjärnet i bakluckan som glappade. Lite pill att kolla efter men kanske värt det. Efter byte hos mig var det ok mottagning.

Vilken sida fick du bytt till silikonkablar? Kanske kom nån del i kläm?
Jo
64
Jojonaas
E61 530d -08
Risken finns att du har glapp i koax kabeln. Sitter åtkomlig om du lossar högtalarna bak i taket. Där emellan och upp till antennförstärkaren under vingen går kabeln. Det kan vara så enkelt att den nya koaxen glappar, eller så är det bara att byta ut stammen :)

/Jojonaas
Tack för era svar. Har haft dåligt med tid att felsöka problemet tyvärr. Tyvärr står det inte specificerat vilken sida kablarna är bytta på. Priset blev i vilket fall ca 7000kr.
Ska försöka kolla upp coax kabeln genom att gå genom högtalarna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.