|
|
|
|---|---|
|
Tänkte byta olja i bakaxeln, har inte gjort det tidigare undrar därför om det är bökigt och vilka nycklar jag behöver??Även om någon kommer ihåg dimensionen på insexnyckeln för växellådsolje byte?? Tack på förhand. | |
| Inget svårt att byta bakaxeloljan, du behöver en 17 mm insexnyckel/insexhylsa för att lossa pluggarna med, sedan bara att fylla på, 1,7liter tror jag att det skall vara. | |
KlantPelle |
På min är det en 10 mm insex till bakaxeln och 17 mm till växellådan. |
| Nu blev jag lite osäker, jag trodde att det var 17 mm till bakaxeln även på 525. Det var det i alla fall på min förra E32. E30 har också 17 mm om jag minns rätt. Någon som vet bättre? | |
|
det är ju bara att hissa upp bilen och kolla det är ju inte nå mer med det Dom 3 B:en--------------- -Bemmer,Brännvin,Brudar- ----M-Power------------ Garett the best a man can get DC-Hub The-Raven.dns2go.com WebCam: The-Raven.dns2go.com FtpServerThe-Raven.dns2go.com ICQ:137785585--- The RavenRacing-- -----------///M när ska bmw sparka ner audi från tronen och ta över superstage då |
|
|
för att byta oljan på bakaxeln så måste du ha nån sorts av pump för att få upp oljan ner i bakaxeln... är lite svårt att hälla i oljan när bakaxeln sitter fast och hela underedet är ivägen. :) och sedan så är det bara på att pumpa på med oljan tills det börjar rinna ut lite, för det är ju i oljenivåpluggen som du fyller på i. så det kan mao inte bli för mycket. och 17mm nycklar/hylsor brukar det vara.. |
|
|
Jag hade också 10mm insex på bägge pluggarna på bakaxeln, och en 17mm + en 22,5mm (tum??) på lådan. Pumpar för att få i oljan finns hos MBD, Mekonomen, Biltema, kostar ca 100kr för en handdriven, ser ut som en förväxt cykelpump och fungerar kanon! Mvh Patrik |
|
|
Tack för det, bara på med mekarkläderna då. Kanonbra med detta forum !!! |
|
|
Fattigmans varianten att fylla på bakaxel och växellåda! Tag en 10mm PVC slang borra ett 9,5mm hål i kasylen på en enliters oljeflaska låt slangen ena ända mynna i botten på flaskan stoppa in andra ändan i påfyllningshålet, krama flaskan. Funkar kanonbra, flaskan har du ju köpt, kapsyl och slang återanvändes. Är oljan kall och tjock kan den värmas i vattenbad innan så går det lite lättare. mvh BLJ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.