|
|
|
|---|---|
|
Hej Antar att det är fler än jag som sitter och tittar på eftermarknadsdelar till bilen, både exteriört, interiört och på sikt effektmässigt. Ni som har uppdaterat bilen, vad köpte ni och blev ni nöjda? Hittills har jag kollat på autoid.uk.com, bra priser men vet inte hur kvalitén är. M performancevingen hos leebman & baum bmw shop vill ha ca 5000 för vingen finns även en kille på blocket som säljer vingar, lackad för 1500 och kolfiber för 2000. Tips och råd mottages tacksamt :) "Performance" is a function of far more than horsepower and torque. | |
|
Jag har uppdaterat med M Performance Chassie och ratt. Kan varmt rekommendera båda. Om inte annat så ser den ju bara för hög ut original. Funderar på att byta downpipe, men har inte bestämt vilken än. |
|
|
Håller med dig om höjden, ibland ser den nästan ut som en suv men det är skönt att slippa oroa sig för markfrigången :) Vart det stor skillnad på känslan i bilen? Är det stor skillnad då du kör över broskarvar o annat? "Performance" is a function of far more than horsepower and torque. |
|
|
Nu kan det finnas undantag, men att köpa billiga delar blir inget bra i längden, speciellt på ställen där passform och hållbarhet är viktigt (typ en splitter, eller en läpp). Jag hade inte monterat något som inte var original, eller bättre. Kan också rekommendera M Performance Chassit. Relativt prisvärt, åtminstone eftersom jag fick det levererat i samband med leverans och fick ett bra pris samt att dom bjöd på monteringen. Jag har handlat andra M Performance-delar som ska monteras i samband med inkörningsservice på onsdag från Baum. Sjukt smidigt med billig frakt och bra priser. |
|
| Jag har fått ett akrapovic evolution sportavgassystem i titan monterat på min M2, ljudet blev helt underbart i bilen. Nästa steg blir att komplettera med kolfiber diffusor, ev akrapovics racekatalysator om bara min bmw åf vill montera den! | |
|
KW v3 ställbart chassi ( trots att jag ställt det rätt lågt så är det inga problem med markfrigång vid vardagsköra) Millway topplagringar fram(sparar däck vid bankörning) Apex EC-7 10x18 tum med Toyo R888 265/35 runt om Pagid belägg fram/bak och Castrol bromsvätska - ej testade ännu Jag tycker det ör dåligt sidostöd i förarstolen för axlar och överkropp, så ngn slags sittastill-stol bör in vid banköra |
|
|
_pancho_ Tips på stol Länk acey Du har nog helt rätt om billiga eftermarknadsprylar, samtidigt hoppas man ju på att hitta just rätt. Samma kvalité till lägre pris just eftersom det inte står M-performance på kartongen. "Performance" is a function of far more than horsepower and torque. |
|
|
@M2-17: Det är inga problem med frigången. Sänker du max blir det ca 25mm och då är den inte speciellt låg. Känslan är överlägsen,betydligt mer distinkt och kränger mindre. Minimalt extra stötig. Bara fördelar tycker jag. Men det är klart att man får ta det riktigt lugnt över vägbulor, men det hade jag gjort oavsett chassie. |
|
|
pancho: Kör du med R29? Testade PFC efter att ha kört Pagid på Porscharna. Klart bättre bett men låter också mer. Hoppas det lugnar sig något efter första banträffen, annars är det på gränsen om det går att köra på gatan på grund av ljudnivån. |
|
|
aerobat Menar du att markfrigången blir 25mm? Kommun har byggt fartguppet "from hell" precis utanför huset, hör nästan dagligen hur bilar skrapar i, är djupa repor i asfalten Vore trevligt med gokartkänslan bara det inte blir "för mycket" då jag brukar bilen dagligen året runt |
|
| Nej. M Performance chassie sänker max 25mm. Hehe, annars hade det blivit lågt. | |
|
M2-17: Tack, det såg intressant ut, med komplett kit för m2'an. PP har jag haft i en tidigare m3 och jag satt bra i. Acey: jo det blev RS29 och castrol SRF, får se hur mkt de gnisslar. Slangar, är det vettigt att byta också när man är igång? Isåfall är det tillräckligt att byta fram? |
|
| Jag har inte bytt slangar, få se hur det känns efter måndagens pass. Man får ju en mer konsekvenst känsla i pedalen om man byter slangar. Var tvungen att köra 25 mil i kväll för att komma upp lite i mil inför inkörningsservicen imorgon och beläggen har bäddats in bättre. Hoppas att det blir ytterligare något bättre efter Mantorp. | |
|
Jag är intresserad av priser för M Performance delarna till M2. Är det någon som har en komplett prislista eller priser för de "vanligaste" delarna? /Mikael |
|
|
På BMW.se finns listpriser under "tillbehör -> tillbehörskonfigurator" Det är dom priser du får om du beställer via reservdelar. Om du är bra på att förhandla kanske någon ÅF lämnar några %. :) /Mathias |
|
| Vad exakt innebär M Performance-chassi? | |
| tips på bästa stället att köpa m-performanceprylar till BMW M2, dvs bäst pris? Alternativt grejer som har likvärdig kvalitet till bättre priser? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.