AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.525

Byta språk på connected drive funktionen

Bilens meny är på Svenska men funktionerna i connected drive är på tyska. Inklusive nyhetsflödet . Mycket störande. Hur kan man byta det till Svenska?
Delvis svarar mig själv: nyhetsflödet är tydligen baserat på RRS feed. Man kan byta ut dem existerande tyska RSS kanaler mot andra genom connected drive hemsan och remote cockpit och news feed där.
Men det löser inte språkproblemet på menyn...
Ytterligare ett "svar till mig själv" :-) Språket i Connected drive hänger på vilken nationell website av Connected drive man använde. Av någon anledning så tog jag den tyska sajten när jag gjorde min Connected drive profil som nybliven ägare och av den anledningen är mitt connected drive språk tyska. Support killen sa jag ska byta min profil till svensk sajt.
Men jag glömde att fråga om jag kan bara radera min tyska profil, skapa en svensk, lägga till bilen i den eller om jag måste göra nåt mer. Jag antar att connected drive tjänsten följer med bilen och inte med profilen... någon som vet?
Ytterligare ett "svar till mig själv" :-) Språket i Connected drive hänger på vilken nationell website av Connected drive man använde. Av någon anledning så tog jag den tyska sajten när jag gjorde min Connected drive profil som nybliven ägare och av den anledningen är mitt connected drive språk tyska. Support killen sa jag ska byta min profil till svensk sajt.
Men jag glömde att fråga om jag kan bara radera min tyska profil, skapa en svensk, lägga till bilen i den eller om jag måste göra nåt mer. Jag antar att connected drive tjänsten följer med bilen och inte med profilen... någon som vet?
no
48
notko
F30 320d - 16
Är din bil tysksåld?
no
48
notko
F30 320d - 16
Jag vet inte om du kan radera din tyska profil men du kan alltid registerara en svenskt ConnectedDrive konto/profil. Om det inte går med samma e-mail som du har i den tyska profilen så får du använda ett annat e-mail adress.

Sedan avregistrerar du din bil från den tyska CD och registrerar den i den svenska.
Jag gjorde liknande experiment förra året när jag försökte skaffa RTTI till min svensksålda bil innan den svenska ConnectedDrive Store erbjöd den tjänsten.
Det gjorde jag genom att registrera bilen i ett tyskt ConectedDrive konto som jag hade skaffat och det fungerade, alltså själva registreringen. Resultatet tyvärr blev inte som önskat - bilen tappade kontakt med online tjänsterna i CD. Ordningen återställdes genom att plocka bilen tillbaka i svenska CD.

Det kan hända att det funkar bättre för dig med landsbytet.

Hej Notko, nej den är faktiskt Spanskt. Men alldrig rullat i Spanien (long story)
Jag mistänkte något sådant. Vill ju inte förlora CD tjästerna så jag tror jag låter bli, kan ju lite tyska åndå, det var bara irritationsfaktor. Min urwal av nyhetsflödet mest, eftersom under Nyheter ser jag bara tyska nyheter och först när jag söker mig till Meine News under Anvendungen så ser jag det nyhetsflöde som jag valde i remote cockpit/inställningar på datorn.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.