|
|
|
|---|---|
|
Är denna BWM BMW 325i -09 på Blocket okej? Inget konstigt med den? Är priset okej!? Länk Registreringsnummer: DNR962 Chassienummer/Vin: WBAPH31040E125350 | |
|
Jag tycker priset är i överkant. Kolla historik och allt det dära. Jag köpte min för 115 och det enda jag ser som skiljet är M-sport, vilket som jag förstått det bara är estetiska grejer + ratt, spak. Dynamic ger ju sportchassit och fjädring. |
|
|
Har kollat och får fram att den haft 6 brukare, DITEC grundbehandlad 2013-09 samt 2015-12, fått spridaren utbytt på garantin till ett värde av 35,000 kr samt så finns en "mindre skada på vänster framdörr då någon har slagit upp sin dörr, dock inget farligt och inget som gått igenom lacken". Är säljaren desperat? Tänker på detta att annonsen skapades 11 maj och nu 2 dagar senare har han sänkt priset med 15,000 kr. 120,000 borde väl vara ett rimligt pris? |
|
|
Har du åkt och tittat på bilen? Att han sänker priset kan bero på precis vad som helst, han kanske är i behov av pengaroch önskar en snabb affär. |
|
|
Priset är väl ok men inte på något sätt fantastiskt. Jag sålde min 325iMT -08 för 140' för 3år(!) sedan. Det var sannerligen ingen rusning då heller. Äldre BMWs med bensinsexor är inte alls så lättsålda som det antyds på forumet. ------- //Lövet |
|
| Bilen har inget m-sportpaket som lucifer antyder. M-sportratt, m-chassi eller annat kan köpas löst och ingår som samt i dynamic eller andra paket. | |
| Jag fick mindre för min lågmilade likvärdigt utrustade 2009 325i touring för snart två år sedan. Runt 100k känns rimligt tycker jag. Men blocketpriserna på 3-serie har en märklig förmåga att sjunka väldigt sakta över tid och inte verkar bilarna säljas heller, åtminstone inte dom jag har haft koll på. | |
|
Bilpriser säger under 100 tkr och de brukar ligga i närheten. Jag själv sålde min e90 325i för några veckor sedan och intresset var inte högt. Men det var en -05 med betydligt högre miltal så denna har en annan målgrupp. |
|
|
@Grelle, nej det stämmer ju faktiskt. Den har bara ratt och växelspak i M-sport, utöver dynamic package. Något jag tycker spelar in mycket för mitt inköpspris är ju säljaren och hur denne tagit hand om bilen och givetvis bilens helhetsskick. Jag är exempelvis andra ägaren på min och första ägaren gav mig varenda litet kvitto, allt från ett positionsljus, vindrutetorkarblad, lackbehandlingar eller att NOX-sensorn blivit utbyten på Garanti. |
|
|
Skick är inte värt så mycket när det kommer omkring. De flesta köpare har inga problem att acceptera nån liten smårepa så länge priset är rätt. "Normalskick" räcker. En rekond för 5.000kr utplånar dessutom de flesta spår av användning så länge vi inte pratar grova lackskador. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.