AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.964

Varför har car.info börjat maskera VIN?

Sida 2 av 2
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Done! Noterade dock en annan generell sak, att det står "Fästtyp: bultar" under rubriken Fälgar. Det är ju faktiskt skruvar. /Messerschmitt
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Numer kan man också se huruvida en bil varit krockad eller inte! Även svensksålda. Väldigt intressant! Vad är det för källa? Snyggt jobbat!

Länk
Vi har fått tillgång till Yallotradedata som visar miltal, skadetyp och försäljningspris av bilen.

Exempel:
Länk
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Tänk om folk visste detta istället för att köpa i det närmaste värdelösa Carfax rapporter för en massa pengar...

Det kan dock vara värt att veta att bara för att det inte finns någon uppgift hos Yallotrade innebär inte det att bilen är krockfri. Det är vad jag förstår bara helt inlösta bilar som hamnar där. Testade alldeles nyss med en bil jag krockade själv som reparerades hos ÅF.
Det är rätt,
Yallotrade tar bara hand om ett fåtal procent av alla inlösta bilar.

//Jonas
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Noterade också att på min förra (importerade) BMW fanns endast service records från Sverige. Hur var det nu, hade ni bara för Sverige eller alla servicar gjorda inom BMW-nätet?

Om ni fixar att få ut servicar gjorda i främst Tyskland och Italien så blir ni ju världens bästa företag för BMW ägare :)
Du menar så här?:
Länk

Tyvärr har vi tillgång till rätt lite gammal info om service, men det ser ut att öka räätt bra!
Noterade nyligen när jag tog en Carfax på en bil jag köpte att Carinfo hade otroligt lite info på den bilen jämfört med Carfax. Carfax hade 38 händelser noterade och Carinfo endast 12. Bilen är en svensksåld -97:a

T.ex var endast 3 st besiktningsuppgifter noterade hos Carinfo medans Carfax hade samtliga. Tycker det är värdefullt när man ser alla tidigare noterade mätarställningarna när man kollar upp en bil.

Bugg i systemet eller har ni inte tillgång till allt?
Vi saknar data på en del äldre bilar, tyvärr!

Det är dock på gång att fylla på mer data för äldre bilar.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.