AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
874

SKILLNAD MELLAN FJÄDERBEN E39 TUORING

Fi
22
Fiatspider
325ix e30 touring i orginalskick
samt 530 d e39 touring
VAD ÄR DET SOM SKILJER FJÄDERBENEN FRAM PÅ E39 MELLAN SEX CYLINDRIG OCH ÅTTA CYLINDRIG
FRAMVAGNEN SER ENBART SPEGELVÄND UT MEN DEN ÄR GRÖVRE PÅ ÅTTAN ENLIGT HÖRSÄGEN SAK DET VARA FJÄDERBENS LAGRINGEN SOM SKILJER MEN PÅ EFTERMARKNADEN SÅ FINNS DET SÅDANA SOM ÄR BOLT ONE MEN! ???????
MF
11
MFred
E39 540iat -02
Stora bokstäver gör att det ser så oseriöst ut.

Men, det som skiljer är diametern på infästningen på stötdämparna. V8orna väger såklart mer och har grövre "stång".
Köper man t.ex coilovers i budgetvarianten så får man med hylsor för att de ska passa både 6or och 8or. Resultatet blir underdimensionerade stötdämpare.
Så rätt väg att gå är att köpa riktiga(motoranpassade) grejer från början.

Topplagringarna passa alla e39 i karossen, men huruvida en v8-topplagring passar på ett 6-cyl-fjäderben vågar jag inte svara på.
Fi
22
Fiatspider
samt 530 d e39 touring
ja vis kan det se o-seriöst ut med stora bokstäver men det det är ju oseriöst att åka bmw också med det duger som vinterbil när det inte finns snö om det är någotatt hänga upp sig på jag både kan och förstår svenska !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fiatspider: R.I.P
Fi
22
Fiatspider
samt 530 d e39 touring
det blev lågnivå !!!!!!!!!!!!!!!!!
Du får ett utomordentligt bra svar av MFred o svarar honom som en *d*ot...Då har man gjort sig förtjänt av R.I.P
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Du får ett ödmjuk påpekande, ett bra och seriöst svar på dina frågor och då går du i försvarsställning och är otrevlig, istället för att tacka för informationen. Bakfull?
Fi
22
Fiatspider
samt 530 d e39 touring
om man sätter petitesser på användandet av bokstavs storleken tycker jag att man sätter man nivå totalt
och jag är inte ute för att använda det skit son säljs till dessa personer som köper största stereon för att avra värst utanför ungdomsgården
jag hade funderingar på fjäder ben från en m-5a men jag ska troligtvis köpa en riktig vinterbil istället
eftersom tuppfäktning förekommer inom "familjen"
Bra så! För övrigt så passar fjäderbenen bolt-on mellan M5 E39 och 523i, men då är det kompletta fjäderben inkl topplagringar och allt. Stor bokstav o punkt (ibland) kan vara trevligt det med, främst för läsbarhetens skull?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.