|
|
|
|---|---|
| jag brukar stänga av funktionen start/stop men stod i drive in vid donken och använde funktionen och plötsligt startade bilen med kopplingen uppe!hade foten på bromsen.är det batteriet som är dåligt?kan samtidigt fråga:det kan väl inte vara bra att använda denna funktion eller? bilen är en f10 2014 lci manuell,tacksam för svar.trevlig helg | |
|
Läs instruktionsboken. Där listas ett antal villkor för systemet. De ingående komponenterna skall vara dimensionerade för att klara påfrestningarna. Större batteri, kraftigare startmotor osv. |
|
|
Min erfarenhet är att har man AC på och det är varmt ute så startar bilen efter ett tag för att kunna temperera kupén. När jag har AC avstängd har den aldrig startat oväntat för mig. //Stenback |
|
| Kylning/värmning av kupén är mycket riktigt ett av villkoren. Men även tillexempel trycket i bromsservo r ett villkor. Om det 'tar slut' på vacuum så startar bilen. | |
| tack! vill minnas att jag nog hade ac:n påslagen,nu slipper jag fundera på det.tack för svaren | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.