AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
492

525 IX Touring 1994 - Kan ej öppna dörrar eller starta motor

Körde en kort sväng idag och efter att parkerat i 10 minuter kunde jag inte låsa upp dörrarna. Har alltid låst upp dörrarna manuellt, har aldrig fungerat med fjärrstyrningen.

Bakluckan går att få upp så har prövat att klättra in till förarsätet och öppna inifrån, det går inte. Går inte att starta bilen heller, men tändningen går igång tillsammans med radio, fläkt, lampor och backspegelmotorn. Elhissar, taklucka funkar INTE.

Prövade att starta med hjälp av startkablar men det hände ingenting.

I min modell sitter ett batteri under baksätet och ett i bakluckan. Har inte lyckats klura ut hur man kommer åt batteriet under baksätet. Det andra har vi kollat och den visar på 12.26volt.

Om främre batteriet är dåligt borde väl bilen startat med hjälp av startkablar? Varför funkar radio, lampor och fläkt men inte dörrarna?

Har lite funderingar på om det kan vara nycklarna det är fel på, har som sagt aldrig använt fjärrlåset för det har inte funkat när jag testat.

Har ägt bilen i ca en månad så vet inte om det hänt förut.
Iz
367
Izzy
MB C200 kombi-10
BMW Z4 23i -10
Kan det va så enkelt som att batteriet i nyckeln är slut?
Har råkat ut för det tidigare.

Izzy
Får hoppas det, tänker byta det imorgon. Men tycker det är konstigt att det inte går att öppna dörrarna ens manuellt.

Jag återkopplar hur det går, tack!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.