AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.034

Bmw e46 ci fråga ang fälgar

Hej!

Jag ska köpa fälgar men blir tokig på ET. Jag vill ha csl kopior i 19" av märket ocean caribien. Från början så ville jag ha 8.5" i bredd fram och 9.5" bak. Men sen så ringde jag ett företag och frågade lite och han sa att 9.5" bak skulle sticka utanför skärmkanten med ET 30 (och det var enda ET dom hade på 9.5"). Så min fråga är helt enkelt vad man bör ha för ET om man vill ha 9.5", om man nu ens kan ha så bred bakfälg? Jag vill inte valsa då jag inte har någon kunskap om det. Om det spelar någon roll så vill jag ha 255 eller 265 däck helst.

Mvh Daniel
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Som en liten vägledning ligger BMW:s originalfälgar bak på ET50 eller 51 mm när de är 8,5" breda. Då är det 255-däck bak.

Så någonstans i det häradet måste du nog ha för att det inte ska ta i.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Det finns ett par andra csl kopior från England med 8.5" fram med ET 38 och 9.5" bak med ET 45.

Länk

Hur tror du dom skulle sitta?

/Daniel
Visa användare
202
PontusTI
130i E81 M-sport -08
Finns även i sverige också!

Länk

De sistnämda med Et38 och et45 borde gå bra!

jag har samma mått på min 130 och det fungerar bra!
Ka
585
Kaparn
640i GC -12
Fövirrande med olika ET (IS) mått
Länk
Visa användare
421
surfjanne
325 Coupé 2007
De senare 38/45 skall funka.
Kaparns länk ger siffror för E46 som är helt åt skogen...de avser M3 men verkar ändå skumma.
Original E46 är dessa siffror:
Rim size front: 8x18 offset:47
Rim size rear: 8,5x18 offset:50
Men för bästa utseende kan man med fördel ha 8,5" fram med ET35-40
och bak 9,5" med ET kring 45. Hjulen ligger då fint innanför skärmen utan att ta i.

Surf Or Die!!!
Jag försökte först beställa från England men då hade dom tagit slut, sen så beställde jag från den svenska sidan men då var det slut där med. Jag blev rekommenderad ett par andra liknade fälgar som var 8" fram med ET 34 och 9" bak med ET37. Jag blir bara mer och mer vilsen i den här djungeln... kommer dom passa utan att ta i? Jag vill fortfarande ha 225/255 däck på.
/Daniel
Visa användare
421
surfjanne
325 Coupé 2007
De sista funkar bra, skaffa ev. spacers att ha bak om du vill ha fälgarna närmare skärmkanten. Kolla och mät när du monterat dem hur mycket, jag gissar att 10mm fungerar...
/Janne

Surf Or Die!!!
st
480
steifan
BMW 325i M-Sport -06
BMW 323Ci -00
Volvo 740 GLT 16V -88
Audi A3 Sportback 2,0 TDI Quattro -10
Ocean Caribien är väl inte riktigt CSL-kopior utan mer än egen design dock med Y-ekrar som CSL-fälgar har.

Googla på Alufelgen SF-71 och E46 fitment så kanske du får svar på dina frågor. Såldes som Alufelgen SF-71 i USA för några år sedan och fälgarna är fortfarande märkta så trots annat namn i skandinavien.. hehe Alufelgen sålde en variant som heter CS7 som är CSL-kopia snarare än SF-71, men den verkar inte finnas i Oceans sortiment.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.