|
|
|
|---|---|
-RW- |
Hejsan. Efter att ha känt att min 320i-92 går ryckigt så bestämde jag mig för att se vad som är problemet. Jag ser att jag har olja på tre av tändstiften och på de långa svarta (rören)vet inte vad de heter, Vad är orsaken? Tack på förhand. |
|
Du har alltså olja vid tändhattarna på ovansidan av stiften? i sådant fall är det din ventilkåpspackning som är otät och behöver bytas. Jag har inte gjort detta på denna motortyp så jag vet inte om det är några fler packningar/o-ringar som måste bytas samtidigt? Mvh Micke t |
|
-RW- |
Mike t// Tusen tack. ja d stämmer, ovan sidan på stiften. Vad kostar en sån packning tro. MVH Adrian |
bulldog11 |
Kostar ca 250kr på BMW i Solna. Arbetet tar ca en timme. |
-RW- |
Tackar, jag borde kanske byta alla stiften med, jag kollade på mina de verkade okej, men men.....! En fråga till, räcker 6liter olja vid oljebyte? MVH Adrian |
|
6 liter ska räcka, jag har för mig att det går åt typ 5,75 liter olja inklusive oljefilter. Kolla instr.boken för exakta volymuppgifter. Mvh Micke t |
|
-RW- |
Vart o frågat, det finns två packningar en ventilkåps packning och en annan (konturpackning). Ska man byta båda samtidigt eller räcker det bara med den som läcker? |
|
Det är nog lika bra att byta båda två samtidigt även om det bara läcker från den ena. Då har man sparat in en massa arbete om konturpackningen börjar läcka efteråt, dessutom tror jag inte att den packningen kostar så många tior. Mvh Micke t |
|
-RW- |
Ok, Tackar för alla svaren:) MVH Adrian |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.