|
|
|
|---|---|
|
Hej allihop! Har eventuellt fått nys på en 330d 04a till bra pris. Känner ägaren men inte varit å tittat på den än. Största felet på den är att de är nå knas med lådan. Ägarn ha väll inte bäst koll när de gäller bilar men försökte få fram va felet va.. enligt honom så beter sig lådan som en variator typ. Seg iväg å sen som känns int växlarna, men gick å köra iaf men ja vet inte ja de va luddig beskrivning. Känns som den slira i mina öron men då borde de ju int gå å köra den egentligen.. Han börja surra att han pratat med lite folk å dom börja nämna nå om att de kunde ha med nån tempgivare å göra? Börja även prata om att tändningslåset va bytt nån gång å nyckeln int gick å ta ur för den inte kände av att parkeringen va i på lådan? Surra om nån spärr på lådan? Frågade när de här uppkom å om han inte minns fel blev de i samband med batteribyte. Somsagt han ha noll koll å bor borta så har inte möjlighet å kolla på den än på ett tag. Å jag är inte så insatt i just automatlådorna på bmw. Vad tror vi? Är lådan slut i den eller äre nå annat skitfel som kan tänkas spöka? Typ att den gå i limp home eller nå? Tänkte så man vet om de ens är värt å kolla på den :) Mvh Dennis | |
|
Hej, Intressantast, tycker jag, är hur långt bilen har gått och hur den har servats. Att vx-lådan inte är på topp, kan ju ha med mängden olja att göra. Men om den är för liten, beror ju det på något. Läckage? Fast det går nog att misshandla en automat på andra sätt också. Om milen inte är alltför många, om priset är rätt och om du gillar att meka, lär du väl kunna satsa på den. Men tvärtom, d v s många mil med en förare som bara fyllt tanken, kört vidare och inte brytt sig... då handlar det mer om ett mycket lågt pris och att du skruvar lika gärna som du kör. ;-) Fast snart vaknar de som känner till modellen... /Lennart Edit: Sen kom jag på ett citat från en tidigare tråd huruvida det var läge att köpa en E46:a. Ungefär: "Det finns tre saker att leta efter. Rost, rost och rost. Och när du ändå letar, titta efter rost också." ;) |
|
|
Bilen har gått 33 tusen ungefär. :) Inte hårt körd av honom å vet inte hur det är med tidigare ägare men den är helt original å han köpte den hos BMW återförsäljare för 3 år sedan. :) Prislappen vi pratat om är 6000:- men känns osäkert om man samtidigt må kasta ut en slant på ny låda.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.