|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| Grelle: Exakt så! Tråkigt. När nyhetens behag har lagt sig och dom som vill vara "först" köpt en kommer den sälja lika dåligt som förra 6-serie coupé. Polestar 1 känner mer spännande. | |
|
Jag har haft denna tanke kring nya X5 också. Att de skulle lansera den som Laddhybrid 40e, R4 2 liters, 250+100hk, 350hk, 4 mil batteri 50e, R6 3 liters, 340+160hk, 500hk, 6 mil batteri Bensin 40i R6, 3 liters 340hk 50i V8, 4 liters 480hk Diesel 30d R6, 3 liters 300hk 50d R6, 3 liters 400hk Och därmed ha bensinalternativ för USA/Kina, diesel för Europa och sedan laddhybrid för alla. Då kan de försörja sina gamla marknader och knipa positioner i den nya. För 8-serien hade de kunnat kört 50e, 50i och 50d som bestyckning. |
|
|
Jag tror att de räknat på detta och kommit fram till att den säljer i alltför få exemplar i Europa för att göra den investeringen affärsmässig. Titta bara på X5 4.0e som säljer mer i "lilla" Nederländerna än i USA... Kanske de kommer med en hybrid på 8GC - den har potential att bli mer av en Europabil, skulle jag gissa. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Narvselius, vilken investering tänker du på? En hybrid 8-serie? | |
|
Grelle - ja, det var lite så jag tänkte, men samtidigt kommer ju Alfa snart (?) med bensinmotor och hybrid i sin kommande GTV. Fast där har man snott hela drivlinan från Ferrari, så kanske lättare att räkna hem? ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Var precis i Berlin och provsatt i en M850i xDrive. WOW vilken bil!!!!!!! Vill-ha faktorn är sjukt hög. En av de absolut snyggaste bilar jag sett. |
|
|
I Schweiz säger dom prisbild 127000 chf, nån som hört nåt om den svenska prisbilden? |
|
|
Nu har cabben presenterats. Länk Inte bara snygg, billig också :) Länk |
|
| Länk | |
|
Massvis med bilder på BMW:s press-sida. Länk ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Snygg, särskilt framifrån och som cab. Men lite stor för att vara sportbil, lite som typ S-klass coupe. Måste också säga att interiören är en besvikelse, rätt trist och gammaldags. Nya Z4 och X5 känns fräschare. Ett sista klag — den nya digitala instrumentpanelen skulle må bra av att vara bredare för den här typen av feta bilar, den ser lite smal och budget ut. |
|
| Sportbil och sportbil, med fyrhjulsdrift som standard, dieselmotor som möjligt val och en vikt på nära två ton är de ju givet att det är en Gran Tursimo och inget annat de siktat på. | |
| M8 Gran Coupé?????? Men Mormor har ju inte ens körkort! Skämt åsido är inte BMWs modellbeteckningar fortfarande inte helt genomtänkta. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.